اخبار داغ

معرفی باغ سادات اخوی

پس از تفکیک باغ سردار، یکی از باغهایی که از زمین باغ سردار ایجاد شد، باغ سادات اخوی بود. این باغ۰/۱ هکتار وسعت داشت و متعلق به حاجی سید نصرالله تقوی بود که در سال ۱۳۰۹ هجری قمری(۱۲۷۱ هجری شمسی) این باغ را ایجاد نموده بود. او از اولین اساتید مدرسه عالی حقوق و نیز […]

اشتراک گذاری
31 تیر 1400
101 بازدید
کد مطلب : 79317

پس از تفکیک باغ سردار، یکی از باغهایی که از زمین باغ سردار ایجاد شد، باغ سادات اخوی بود. این باغ۰/۱ هکتار وسعت داشت و متعلق به حاجی سید نصرالله تقوی بود که در سال ۱۳۰۹ هجری قمری(۱۲۷۱ هجری شمسی) این باغ را ایجاد نموده بود. او از اولین اساتید مدرسه عالی حقوق و نیز از بنیانگذاران کتابخانۀ ملی در عهد مشروطه که در خیابان ناصری قرار داشت، بود و کتابخانۀ شخصی خود را نیز هدیه داد، وی همچنین ریاست هیأت مدیرۀ کتابخانه را نیز برعهده داشت.

او مردی متقنن و صاحب ذوق بود و به این باغ بسیار توجه می کرد چنانکه در منابع موجود است؛ او در این باغ زعفران نیز کاشته بود.«او طبق قول مشهور از میهمانان شاعر پیشۀ خود در این باغ پذیرایی می کرد.این باغ نیز مثل اصل خود یعنی باغ سردار بعد از مرگ مرحوم تقوی به تقسیم و تقسیم اندر تقسیم افتاد و اکنون با چند کوچه محلی در جایگاه خود تشکیل داده، با خانه های کوچک ولی مدرن» (انوار، ۱۳۷۰: ۵۲).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *