اخبار داغ

دیفیوزر (Diffuser) چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،در سرعت‌های بالا (بیشتر از ۲۰۰ کیلو متر بر ساعت) فشار زیاد هوا در زیر خودرو وجود دارد، این فشار زیاد عقب خودرو را به سمت بالا فشار می‌دهد و باعث ناپایداری خودرو می‌شود.دیفیوزر در قسمت عقب زیر سپر نصب می‌شود و هوای جریان یافته در زیر خودرو را به نحوی […]

اشتراک گذاری
31 تیر 1400
103 بازدید
کد مطلب : 79291

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،در سرعت‌های بالا (بیشتر از ۲۰۰ کیلو متر بر ساعت) فشار زیاد هوا در زیر خودرو وجود دارد، این فشار زیاد عقب خودرو را به سمت بالا فشار می‌دهد و باعث ناپایداری خودرو می‌شود.
دیفیوزر در قسمت عقب زیر سپر نصب می‌شود و هوای جریان یافته در زیر خودرو را به نحوی به سمت بیرون هدایت می‌کند و سبب افزایش چسبندگی خودرو به زمین می‌شود.

در واقع دیفیوزر یکی از اجزای آیرودینامیکی خودرو می باشد که در قسمت عقب خودرو و زیر سپر عقب قرار دارد . این قطعه به جریان هوای زیر خودرو سرعت بیشتری می دهد و باعث افزایش انرژی رو به پایین بیشتر می شود .

معمولا جا گذاری اگزوز در بین دیفیوز ها باعث عملکرد بهتر و کارایی بهتر دیفیوز ها خواهد شد که به همین دلیل است که امروز شرکت ها خودرو اگزوز ها را در داخل یا اطراف دیفیوزر ها قرار می دهد و تا لوله های اگزوز برای جریان هوا خارج شده از زیر خودرو خللی یا مشکلی را به وجود نیاورد . همچنین دود خارج شده از اگزوز باعث افزایش شتاب جریان هوای خروجی از زیر خودرو خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *