اخبار داغ

برگزاری نشست تخصصی بانوان شهرداری همزمان با هفته عفاف و حجاب

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از سایت شهرداری اهواز سلسله گفتگو های تخصصی ویژه بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی سازمان بسیج شهرداری اهواز و با حضور سعیدی نیا قائم مقام شهرداری اهواز، حاتمی رئیس سازمان بسیج شهرداری، اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، […]

اشتراک گذاری
30 تیر 1400
61 بازدید
کد مطلب : 79031

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از سایت شهرداری اهواز سلسله گفتگو های تخصصی ویژه بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی سازمان بسیج شهرداری اهواز و با حضور سعیدی نیا قائم مقام شهرداری اهواز، حاتمی رئیس سازمان بسیج شهرداری، اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، فرمانده های بسیج خواهران و برادران شهرداری اهواز در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست سعیدی نیا قائم مقام شهردار ضمن گرامیداشت روز عرفه و هفته عفاف و حجاب برای حاضرین در جلسه ، عفاف و حجاب را دو مقوله متفاوت خواند و افزود : از آنجایی که ظاهر شرط باطن است ، لذا احترام به حرمت الهی و رعایت این واجب شرعی بر همه زنان و دختران ایرانی لازم است .

سعیدی نیا در ادامه تشریح کرد : امروز شبکه های اجتماعی به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و رفتارهای سنتی هستند و معاندین اسلام و انقلاب نیز با تمرکز بر جنگ نرم و تبلیغات گسترده ، به دنبال تضعیف این مقوله الهی هستند که بحول و قوه الهی تمام نقشه های این دشمنان نقش بر آب خواهد شد .

در ادامه سرکار خانم داودی فرمانده بسیج خواهران شهرداری از برگزاری برنامه ها و نشست های تخصصی که در سازمان‌ها و مناطق ۸ گانه برگزار شد به صورت خلاصه به ارائه گزارش پرداخت .

شهریاری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هم در این جلسه افزود: ریشه تمام نابهنجاری های اجتماعی و سیاسی ما به سبب توجه نکردن به امر به معروف و نهی از منکر است .

وی افزود : امروزه برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ، بیشتر متوجه مسئولان است تا مردمِ جامعه ؛ مسئولان اگر همکاری مردم را می‌خواهند ، باید پاسخگو بوده و به مردم گزارش دهند و با صداقت و صراحت با آنان صحبت نمایند ؛ و در موضوع حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را بیشتر کند .
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه گفت: در شرایط فعلیِ جامعه حجاب شاید اولویت نباشد اما فوریت است و از طرف مسئولان باید به طور جدی به آن اهتمام داشت ؛ چراکه دو تمدن اسلامی ایرانی و غربی تقابل جدی با یکدیگر دارند و این موضوع به هیچ عنوان قابل چشم پوشی و فراموشی نیست .

سروستانی دیگر عضو ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان که در این جلسه حضور داشت با اشاره به حمله دشمنان به مردم معترض به کشف حجاب در مشهد گفت: زنان و مردان جامعه ما در طول تاریخ با دینداری و باورهایی که داشتند در مقابل حرکت های فساد انگیز حاکمیت ها ایستادگی کردند که یکی از این ایستادگی ها همین قیام مسجد گوهرشاد است.

وی در ادامه حجاب را مختص زنان و مردان دانست و افزود: همانطور که در آیات قرآن به این موضوع اشاره شده هم مردان و هم زنان ما مورد خطاب رعایت این مقوله قرار گرفته‌اند به ویژه عفاف و عفت که می‌تواند ظاهر ما را بیاراید، باطن پاک و صادقانه هم می تواند ظاهر ما را بسازد.

سروستانی اثرات حرکتی مثل حجاب و عفاف را کمتر از محرم در ساختن جامعه ندانست و گفت: علاوه بر نماز و زکات و دستگیری مومنین که خداوند در سوره حج آیه ۴۱ آن را جزو فرایض الهی دانسته، امر به معروف و نهی از منکر نیز سبب دوام و قوام جامعه است و بنیان خانواده ها به آن وابسته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع را باید به عنوان یک مسلمان این امر را که هم یک امر اجتماعی است و هم یک امر فردی ست آنطور که خداوند در سوره طاها آیه ۴۲ و ۴۳ اشاره کرده و آن را در قالب زبان نرم بجاآوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *