اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار۸

آیا واقعا “جن” وجود دارد؟ به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علامرضا حیدری ابهری در قسمت هشتم به تحریف سخنی از امام علی(ع) پرداخته است. چرا حضرت علی(ع) گفته که زن ها ناقص العقل اند؟ از نظر قرآن و اهل بیت(ع) زن و مرد هیچ فرقی با هم ندارند، همان گونه که یک مرد می […]

اشتراک گذاری
29 تیر 1400
182 بازدید
کد مطلب : 77848

آیا واقعا “جن” وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علامرضا حیدری ابهری در قسمت هشتم به تحریف سخنی از امام علی(ع) پرداخته است.

چرا حضرت علی(ع) گفته که زن ها ناقص العقل اند؟

از نظر قرآن و اهل بیت(ع) زن و مرد هیچ فرقی با هم ندارند، همان گونه که یک مرد می تواند به درجات بالای ایمان دست یابد، یک زن نیز می تواند به همان درجات برسد.

اگر از نظر اسلام، زن ها موجودات کم عقلی بودند، در آیات قرآن و سخنان اهل بیت(ع) این همه از زنانی چون آسیه(س)، خدیجه(س)، فاطمه(س) و مریم(س)، ستایش نمی شد. اگر دین ما زنان را ناقص العقل می دانست، این همه آنان را برای رسیدن به قله های ایمان و مراحل بالای تقوا تشویق نمی کرد.

آیا از یک موجود ناقص العقل می توان خواست که به اوج ایمان و تقوا دست یابد؟ آیا یک موجود ناقص العقل می تواند به چنین مقاماتی برسد؟ بنابراین از نظر قرآن و اهل بیت(ع) زنان نیز مثل مردان اند و در انسانیت خود هیچ کمبود و نقصی ندارند.

اما درباره سخن امام علی(ع) که زنان را ناقص العقل شمرده؛ اگر واقعا حضرت علی(ع) چنین سخنی فرموده است، دانشمندان مسلمان توضیحات گوناگونی داده اند. یکی از بهترین توضیحات این است که سخن امام علی(ع) مربوط به همه زنان نیست، بلکه مربوط به زنان روزگار امام علی(ع) است که به خاطر دوری از مراکز تعلیم و تربیت، در جهل و نادانی به سر می برند. بنابراین، حدیث مورد اشاره هرگز به همه زنان به ویژه زنان روزگار ما، مربوط نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *