اخبار داغ

مشکلات مدیریت آب باعث تنش آبی در خوزستان شده است

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سرتیپ پاسدار محمود معین پور چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: کاهش بارندگی و مشکلات مدیریت آب باعث تنش آبی در خوزستان شده اما می‌توان با کار، مدیریت و اراده جهادی مشکلات کمبود آب را در این استان برطرف کرد. وی با تأکید بر اینکه اگر مدیریت صحیحی در این […]

اشتراک گذاری
29 تیر 1400
56 بازدید
کد مطلب : 78431

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سرتیپ پاسدار محمود معین پور چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: کاهش بارندگی و مشکلات مدیریت آب باعث تنش آبی در خوزستان شده اما می‌توان با کار، مدیریت و اراده جهادی مشکلات کمبود آب را در این استان برطرف کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مدیریت صحیحی در این راستا انجام شود بی‌شک می‌توان مشکل کمبود آب را در سه بخش آب شرب – احشام و کشاورزی برطرف کرد، خبر داد: با توجه به مشکلات بی‌آبی و کم‌آبی در مناطق مختلف کشور از جمله استان خوزستان سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مشکلات روستاهای کم آب صادر و سپاه خوزستان نیز آمادگی خود را برای ورود به این مسئله اعلام کرد.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه خوزستان از وجود ۷۳ نقطه تنش آبی در خوزستان خبر داد و تأکید کرد: سپاه استان با استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای زیرمجموعه خود از جمله نیروهای زمینی، هوایی و دریایی برای رفع این تنش آبی به کمک دولت کمک خواهد کرد.

معین پور با اشاره به اینکه سال گذشته یک منبع ۵۰۰ مترمکعبی آب در خوزستان آماده شد اما در مدار قرار نگرفت چرا که شرکت آب و فاضلاب خوزستان به خوبی به تعهدات خود عمل نکرد، بیان کرد: سه کیلومتر لوله ۶ اینچ به ارزش چهار میلیارد ریال با کمک خیران تهیه شده تا آب پایدار به بخشی از روستاهای خوزستان رسانده شود.

به گزارش مهر، پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان آب‌رسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت‌رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

همچنین بخشی از روستاها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به دلیل خشک‌سالی و کمی بارش، با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روبه‌رو هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *