اخبار داغ

کاهش ۱۵ درصدی تعمیرات سیستم حفاظت کاتدی در نفت و گاز مارون

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از کاهش ۱۵ درصدی تعمیرات سیستم حفاظت کاتدی خطوط لوله این شرکت در بهار سال جاری به تبع جابجایی و تعمیرات ترانس های رکتیفایر با هدف بهینه سازی سیستم های حفاظت کاتدی خبر داد. به نقل […]

اشتراک گذاری
29 تیر 1400
47 بازدید
کد مطلب : 78047

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از کاهش ۱۵ درصدی تعمیرات سیستم حفاظت کاتدی خطوط لوله این شرکت در بهار سال جاری به تبع جابجایی و تعمیرات ترانس های رکتیفایر با هدف بهینه سازی سیستم های حفاظت کاتدی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس حسن غنیطوس با بیان اینکه حفاظت کاتدی به عنوان روشی موثر جهت حفاظت سطوح خارجی خطوط لوله زیر زمینی در برابر خوردگی به کار می رود، گفت: حفاظت کاتدی با دو روش آند فداشونده و اعمال جریان DC  انجام که در شرکت بهره برداری نفت و گاز  مارون از هر دو روش استفاده می‌شود.

وی افزود: با انجام جابجایی و تعمیرات ترانس های رکتیفایر، افزایش کمّی حفاظت کاتدی حدود  95 درصد از کل خطوط لوله زیر زمینی شرکت و همچنین کاهش موارد تعمیری از ۱۳۵۸ مورد در بهار سال ۹۹ به ۱۱۵۱ مورد در بهار ۱۴۰۰ تحقق یافت.

مهندس غنیطوس به افزایش نرخ بازرسی ها در سه ماهه آغازین سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۴۰۴ مورد بازرسی فنی از فروردین تا خرداد امسال انجام پذیرفته است که نسبت به ۱۲۲۷ مورد مدت مشابه در سال ۹۹، بیش از ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد و در بخش بازرسی خوردگی فلزات نیز با ۱۹۴۰ مورد مورد بازرسی، ۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابعه سال ۹۹ با ۱۸۸۵ مورد بازرسی تجربه کردیم.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با اشاره به اینکه همه  این اقدامات در شرایط گرمای شدید و  زودهنگام بهار توسط کارکنان کارآمد این اداره به انجام رسیده است، یادآور شد: ۲۷ هزار و ۱۷۳ موضع از خطوط لوله، تجهیزات و تاسیسات فرآیندی شرکت نیز در سه ماه نخست سال جاری، ضخامت سنجی شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.