اخبار داغ

PDRیا صافکاری نوین

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،اصطلاح pdr مخفف کلمه (Paintless Dent Repair) می باشد کلمه به معنی تعمیر بدنه خودرو بدون نیاز به رنگ است. صافکاری با میله pdr یکی از روش های صافکاری بدون رنگ خودرو می باشد. زمانی از صافکاریPDR استفاده می شود که تو رفتگی و آسیب های وارد شده جزیی تر بوده و نیاز به ضربات […]

اشتراک گذاری
28 تیر 1400
106 بازدید
کد مطلب : 76719

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،اصطلاح pdr مخفف کلمه (Paintless Dent Repair) می باشد کلمه به معنی تعمیر بدنه خودرو بدون نیاز به رنگ است. صافکاری با میله pdr یکی از روش های صافکاری بدون رنگ خودرو می باشد. زمانی از صافکاریPDR استفاده می شود که تو رفتگی و آسیب های وارد شده جزیی تر بوده و نیاز به ضربات شدید برای صافکاری ندارد.

صافکاری خودرو روش ها و ابزار مختلفی دارد که با توجه به محل تصادف و شدت آن از ابزار و روش مخصوص خود استفاده می شود.که یکی از این روش ها، صافکاری بدون رنگ خودرو به روش pdr می باشد.

اگر بخواهیم به صورت ریشه ای این مهرات را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم این مهارت یک ریشه ۱۷۰۰ ساله دارد. در قرن ۳ میلادی مصریان باستان با استفاده از این روش شیشه های رنگی شکسته و یا ظروف طلا، نقره و مسی را بازسازی و تعمیر میکردند. بعد از اختراع خودرو و پیشرفت صنعت خودرو این مهارت و تکنیک وارد صنعت تعمیر خودرو شد. اولین نفری که از این تکنیک برای تعمیر بدنه خودرو استفاده کرد،فرانک تی سارجنت بود که در سال ۱۹۳۱ از این روش برای شکل دهی و به اصزلاح صاف کردن قطعات آسیب دیده بدنه خودرو به نام خود ثبت کرد. فرانک حتی کتابی با نام “کلید ضربه زدن بر فلزات” تالیف کرد و در آن به معرفی روش ها و ابزار های مورد نیاز برای صافکاری pdr را توضیح داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *