اخبار داغ

انتخاب

وقایع تاریخی در طول روزگار تکرار می شوند، البته که انسان هایی که به وجود آورنده این وقایع هستند، تغییر می کنند اما شکل و ماهیت همیشه ثابت و تغییری نمی کند؛ مثلا شراب خواری در دوران جاهلیت عربستان رواج داشت ولی با گرایش مردم به دین اسلام شراب خواری ممنوع شد اما امروزه با […]

اشتراک گذاری
26 تیر 1400
135 بازدید
کد مطلب : 74929

وقایع تاریخی در طول روزگار تکرار می شوند، البته که انسان هایی که به وجود آورنده این وقایع هستند، تغییر می کنند اما شکل و ماهیت همیشه ثابت و تغییری نمی کند؛ مثلا شراب خواری در دوران جاهلیت عربستان رواج داشت ولی با گرایش مردم به دین اسلام شراب خواری ممنوع شد اما امروزه با گذشت سال های طولانی در عربستان باز هم خوردن شراب آزاد شده است.

یا مثلا شخصی مثل هیتلر که هزاران نفر کشت باز هم در تاریخ تکرار شد و آدمی مثل صدام اجازه نداد که جای خالی او حس شود و با راه انداختن جنگ با ما باعث داغدار شدن هزاران خانواده ایرانی شد.

اگر بخواهیم مثال بزنیم نمونه های زیادی می توان گفت ولی موضوع اصلی ما نیست؛ در این زمان که تکرار تاریخ در حال رخ دادن است ما باید انتخاب کنیم که در چه سمتی ایستاده ایم؟ طرف درست یا غلط؟ عدالت یا بی عدالتی؟ با غیرت ها یا بی غیرت ها؟ تصمیم با خود ماست، کسی ما رو مجبور به کاری نمی کند.

ما انسان ها آزادیم تا سرنوشت خودمان را با انتخاب هایمان بسازیم، انتخاب ماست که هدف زندگی ما را مشخص می کند و ما بر طبق هدفی که مشخص می کنیم زندگی می کنیم، هیچ کس هم نمی تواند ما را مجبور کند، بنابراین خود ما باید تصمیم بگیریم.

همه ما برای امام حسین(ع) مشکی به تن می کنیم و عزاداری می کنیم اما فقط دو ماه احترام امام نگه می داریم، بعد از این دو ماه راه خودمان را از امام جدا می کنیم، آیا کسی به ما می گوید که این کار را بکنیم؟ نه؛ ما انتخاب کردیم که فقط دو ماه احترام حفظ کنیم و بس.

حرف من این نیست که شبانه روز گریه و عزاداری کنیم، این طرز فکری کاملا اشتباه و نادرستی ست ما باید زندگی خودمان را حسینی کنیم در واقع باید شعور حسینی را وارد زندگی کنیم تا انتخابی کرده باشیم که آینده و زندگی ما بیمه شود تا ترس انتخاب اشتباه در آینده نداشته باشیم.

سه یا چهار سال پیش بود که خبر بریدن سر یک کودک پیش چشمان مادرش در همه جهان پخش شد، دقت کردید باز هم تکرار تاریخ؛ روزی سر کودک شش ماهه ای را بریدند و بعد از سال ها باز هم سر کودکی را پیش چشمان مادرش بریدند به چه جرمی ؟ فقط به خاطر شیعه بودن.

الان موقعی ست که ما باید انتخاب کنیم، تصمیم بگیریم که در کجای این کره خاکی ایستاده ایم؛ ما دم از امام حسین(ع) می زنیم، لباس مشکی عزای او را می پوشیم، ما همیشه گفتیم که عاشق امام رضا(ع) هستیم،انتخاب ما کدوم سمت خواهد بود؟ حق یا باطل؟ انسانیت یا وحشی گری؟ حسینی بودن به تمام معنا یا نه فقط به ظاهر و حرف؟.

هیچ وقت فراموش نکنیم که انتخاب ما عواقبی خواهد داشت، یا دارای عذاب وجدان می شویم یا با خیالی آسوده به زندگی ادامه می دهیم، همه چی بستگی به ما دارد، به تصمیم و انتخاب ما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *