اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار۴

قسمت مهم امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا حیدری ابهری این بار به سراغ ضرورت داشتن مرجع تقلید با نگاهی ساده و منطقی رفته است. چرا ما باید از مراجع، تقلید کنیم؟ آیا بهتر نیست که به جای تقلید از آنان به نظرات خودمان […]

اشتراک گذاری
25 تیر 1400
119 بازدید
کد مطلب : 73324

قسمت مهم امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا حیدری ابهری این بار به سراغ ضرورت داشتن مرجع تقلید با نگاهی ساده و منطقی رفته است.

چرا ما باید از مراجع، تقلید کنیم؟ آیا بهتر نیست که به جای تقلید از آنان به نظرات خودمان عمل کنیم؟

ما در انجام هر کاری، به کسی مراجعه می کنیم که در آن کار، تخصصی داشته باشد و از دانش آن کار برخوردار باشد؛ مثلا وقتی بیمار می شویم، برای درمان خودمان سراغ پزشک می رویم و یا وقتی می خواهیم خانه ای بسازیم، طراحی آن را به یک مهندس می سپاریم.

شناخت احکام اسلامی هم نیاز به دانش و تخصص دارد. مراجع تقلید، ده ها سال از عمر خود را در راه تحصیل علوم دینی و شناخت احکام اسلامی گذرانده اند.یقینا خیلی بهتر از ما دین اسلام و قوانین و مقررات آن را می شناسند. تقلید از آنان، بهترین راه برای آشنایی با دین اسلام است.

همان گونه که ما در زمان بیماری یا ساختن ساختمان، پزشک و مهندس را نادیده نمی گیریم و به نظرات خودمان تکیه نمی کنیم، در شناخت احکام اسلامی نیز نباید نظرات کارشناسان دینی را نادیده بگیریم.

عقل به ما می گوید در هر موضوعی که علم آن را نداری، از دانش کارشناسان آن موضوع استفاده کن. تقلید هم یعنی استفاده از دانش برترین و بهترین کارشناسان دینی در احکام دینی که عقل هم همین را می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *