اخبار داغ

نکات مهم درباره خودروهای اتوماتیک

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی ها، رانندگی در خیابان‌های شلوغ طاقت‌فرساست، مخصوصا اگر مجبور باشید ساعت‌های زیادی را به رانندگی مشغول باشید.در این شرایط اتومبیل دنده‌ای انتخاب مناسبی نیست و بهتر است در فکر خرید یک خودروی اتوماتیک باشید. گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد اولین بار در […]

اشتراک گذاری
25 تیر 1400
123 بازدید
کد مطلب : 73837

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی ها، رانندگی در خیابان‌های شلوغ طاقت‌فرساست، مخصوصا اگر مجبور باشید ساعت‌های زیادی را به رانندگی مشغول باشید.در این شرایط اتومبیل دنده‌ای انتخاب مناسبی نیست و بهتر است در فکر خرید یک خودروی اتوماتیک باشید.

گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد اولین بار در سال ۱۹۴۱ در خودرو لوکس کادیلاک استفاده شد، در آن زمان به دلیل کم بودن نسبی تعداد اتومبیل و ترافیک استفاده از این نوع جعبه دنده صرفا جنبه لوکس و تشریفاتی داشت اما به دلیل تقاضای زیاد در ایالات متحده بسرعت استفاده از آن عمومیت پیدا کرده و رو به گسترش رفت تا جایی که در اواسط دهه نود بررسی ها نشان داد نزدیک به هشتاد درصد رانندگان در ایالات متحده طریقه استفاده از جعبه دنده دستی را نمی‌دانستند زیرا آموزش و امتحان گواهینامه رانندگی با خودرو های گیربکس اتوماتیک انجام می‌شد.

نکات ضروری برای رانندگی با خودروی اتوماتیک:

در ترافیک سنگین که خودرو متوقف می‌شود و یا با سرعت پایین حرکت می‌کند، از دنده یک که معمولا با حرف L نشان داده می‌شود استفاده کنید.پس از باز ترافیک دنده را در حالت D قرار داده و به رانندگی ادامه دهید.تعویض مکرر دنده از یک به دو و برعکس، سبب گرم شدن گیربکس و بهم خوردن تنظیم‌ آن در بلند مدت می‌شود.حمل بار و سنگین کردن خودرو، عمر قطعات گیربکس را کم می‌کند.در توقف‌های کمتر از ۲ دقیقه پای خود را روی ترمز نگه دارید و دنده را به N و یا P تغییر ندهید.برای شروع حرکت خودرو دنده را در حالت D قرار دهید و پس از شنیدن صدای تق که درگیر کردن گیربکس را نشان می‌دهد شروع به گاز دادن کنید.روغن گیربکس را در زمان‌های مشخص تعویض کنید.گیربکس سنسورهای حساسی دارد که با موتورشویی ممکن است آسیب ببیند.از وسایل برقی اضافه در خودرو اتوماتیک استفاده نکنید.سایز لاستیک خودرو بر اساس گیربکس مشخص می‌شود. هرگونه تغییر سایز لاستیک خودرو و رینگ موجب کاهش عمر گیربکس می‌شود.خودرو را در مسیرهای سرازیری خلاص نکنید.قبل از توقف کامل خودرو، دنده را در حالت P قرار ندهید.هنگامی که خودرو در حرکت است نباید وضعیت دنده را تغییر دهید.

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که رانندگی با خودرو دنده اتومات بسیار راحت است و نکات مربوط به‌ آن را نادیده بگیرند. استفاده از هر وسیله‌ای توصیه‌ها و نکات مربوط به خود را دارد و کم اهمیت تلقی کردن آنها آسیب زننده است و طی مدت زمان نه چندان بلندی هزینه گزافی را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *