اخبار داغ

حمام حاج لطفعلی فیض‌آباد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حمام حاج لطفعلی در شهر فیض‌آباد به شماره ۳۳۳۱۹ و به تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. حمام تاریخی حاج لطفعلی در استان خراسان رضوی، شهر […]

اشتراک گذاری
24 تیر 1400
103 بازدید
کد مطلب : 72776

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حمام حاج لطفعلی در شهر فیض‌آباد به شماره ۳۳۳۱۹ و به تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

حمام تاریخی حاج لطفعلی در استان خراسان رضوی، شهر فیض‌آباد قرار دارد. این بنا در خیابان امام خمینی، خیابان طالقانی شمالی و در محله‌ای موسوم به درب قلعه (ارگ) واقع شده و کاروانسرای فیض‌آباد از بناهای دوران قاجاریه و یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی این شهر در فاصله حدود ۱۴۰متری ضلع جنوبی آن قرار دارد.

وی افزود: به استناد گفته‌های سالخوردگان محلی، حاج لطفعلی از بزرگان فیض‌آباد و مرد خیری بوده که این حمام را به عنوان بنایی عام‌المنفعه برای رفاه حال مردم شهر ساخته است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: به گفته اهالی و به استناد شواهد معماری، این بنا بیش از ۲۰۰ سال قدمت داشته و در دوره قاجار ساخته شده است.

اکبری تصریح کرد: این بنا وقفی است و تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه بوده و هم اکنون شهرداری فیض‌آباد برای مرمت، باز زنده سازی و ایجاد کاربری جدید این حمام تاریخی را از اوقاف اجاره کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *