اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار (قسمت دوم)

برای خواندن قسمت قبل کلیک کنید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا حیدری ابهری دومین قسمت از کتاب خود را به پرسشی درباره غیبت اختصاص داده است. آیا اگر به عنوان درد دل کردن هم پشت سر کسی حرف برنیم، غیبت حساب می شود؟ غیبت کردن به هر بهانه ای که باشد، حرام است. […]

اشتراک گذاری
23 تیر 1400
162 بازدید
کد مطلب : 72023

برای خواندن قسمت قبل کلیک کنید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا حیدری ابهری دومین قسمت از کتاب خود را به پرسشی درباره غیبت اختصاص داده است.

آیا اگر به عنوان درد دل کردن هم پشت سر کسی حرف برنیم، غیبت حساب می شود؟

غیبت کردن به هر بهانه ای که باشد، حرام است. غیبت کردن گناه بسیار بزرگی ست؛ رسول خدا(ص) فرمود:

“در شب معراج مردمی را دیدم که چهره های خود را با ناخن هایشان می خراشیدند. پرسیدم: ای جبرئیل این ها کیستند؟ گفت: این ها کسانی اند که پشت سر مردم غیبت می کنند و آبرویشان را می بردند.”

غیبت کردن باعث افزایش کینه ها و دشمنی ها و کاهش دوستی ها و صمیمیت ها می شود و هیچ مسلمانی حتی به بهانه‌ درد دل کردن نباید از دیگران غیبت کند. آیاخود ما راضی می شویم که مردم پشت سر ما غیبت کنند؟ کاملا واضح است که هرگز راضی نمی شویم؛ پس ما نیز نباید زبانمان را به غیبت مردم آلوده کنیم.

اگر از دست کسی ناراحت شدیم، بهتر است که با خود او حرف بزنیم و در یک فرصت مناسب و با زبان نرم، با خود او به گفت و گو بپردازیم، اگر گله ای از کسی داشتیم، به خودش بگوییم خیلی بهتر از آن است که غیبت او را کنیم. غیبت مردم فایده ندارد و فقط بار گناهان ما را سنگین تر می کند و روح ما را تیره و تار می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *