اخبار داغ

لزوم توجه بیشتر به موزه‌های دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با طرح این پرسش که چرا نتوانستیم موزه دفاع مقدس آبادان، خرمشهر و دزفول را به جایگاه خود برسانیم؟ گفت: در کشورهای دیگر، موزه‌های جنگ ابزار قدرت هستند. جنگ ما با استکبار ادامه دارد، لذا به طریق اولی ما باید […]

اشتراک گذاری
21 تیر 1400
62 بازدید
کد مطلب : 79146

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با طرح این پرسش که چرا نتوانستیم موزه دفاع مقدس آبادان، خرمشهر و دزفول را به جایگاه خود برسانیم؟ گفت: در کشورهای دیگر، موزه‌های جنگ ابزار قدرت هستند. جنگ ما با استکبار ادامه دارد، لذا به طریق اولی ما باید نسبت به موزه دفاع مقدس اهتمام ورزیم.

امیر سرتیپ نبی سهرابی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که امروز دوشنبه، ۲۱ تیر در مجتمع فجر سپاه برگزار شد، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس منجر به اقتدار و بازدارندگی ما در مقابل دشمنان شد با طرح این سوال که چرا باید دفاع مقدس را حفظ کنیم، اظهار کرد: حفظ آثار دفاع مقدس، تدبیر و دستور فرمانده کل قوا است و وظیفه این سازمان، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی ضمن ابلاغ سلام سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: بنیاد یک ارگان بین سازمانی است، یعنی همه مسئولان و افراد در حفظ دفاع مقدس سهیم هستند و هیچ سازمانی نیست که حفظ دفاع مقدس و آثار آن به او مربوط نشود.

امیر سرتیپ سهرابی با بیان اینکه بی‌شک بزرگترین عملیات‌های رزمندگان دفاع مقدس در خوزستان اتفاق افتاد، افزود: ما بیشترین شهدا، جانبازان و آزادگان خود را از این خطه تقدیم کردیم لذا تمام موضوعات دفاع مقدس باید به صورت ویژه در استان خوزستان دنبال شود. بنیاد این نگاه را دارد که به طور ویژه به خوزستان نگاه شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن قدردانی از تلاش‌های سردار یوسفی گفت: با وجود خدمات خوبی که در این مدت انجام شد، کارهای بر زمین مانده هم بسیار زیاد است.

وی با اشاره به بازدید خود از موزه دفاع مقدس آبادان، عنوان کرد: در حین بازدید از این موزه به این سوال فکر می‌کردم که چرا نتوانستیم موزه دفاع مقدس آبادان را به جایگاه خود برسانیم؟ خرمشهر و دزفول نیز همین طور. لازم است بیش از این کار کنیم. اصرار بنیاد حفظ آثار بر موزه به جهت این است که موزه بهتر می‌تواند ارزش‌های ما را منتقل کند. بهتر از موزه و عرضه آثار بر جای مانده از رزمندگان، تاریخ شفاهی، اسناد و فیلم‌های آن دوران وسیله دیگری برای انتقال ارزش‌ها نداریم.

امیر سرتیپ سهرابی با اشاره به نقش مهم موزه‌های جنگ در کشورهای دنیا گفت:‌ در کشورهای دیگر، موزه‌ها ابزار قدرت هستند. جنگ ما با استکبار ادامه دارد، لذا به طریق اولی ما باید نسبت به موزه دفاع مقدس اهتمام ورزیم. موزه‌ها برای انتقال حس قدرت و غرور به نسل جوان مهم هستند. باید آنها را با افتخارات و پیروزی‌های خود آشنا کنیم و دستاوردهای خود را از دفاع مقدس در موزه‌ها به کودک و نوجوان خود انتقال دهیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: لازمه این کار تکمیل موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس است؛ در این راستا از شهرداری تقاضا می‌کنیم که به این کار کمک کند.

در ادامه این مراسم سرتیپ محمدرضا تقی پور، رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حکم سرهنگ حاجتی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان را قرائت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *