اخبار داغ

توسعه زیرساخت‌ موزه‌های دفاع مقدس راهی برای معرفی اقتدار ایران است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امیر سرتیپ نبی سهرابی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در مجتمع فجر اهواز اظهار داشت: همواره خود را یک خوزستانی می‌دانم چرا که در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین در این زمین مقدس حضور داشته […]

اشتراک گذاری
21 تیر 1400
92 بازدید
کد مطلب : 79161

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امیر سرتیپ نبی سهرابی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در مجتمع فجر اهواز اظهار داشت: همواره خود را یک خوزستانی می‌دانم چرا که در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین در این زمین مقدس حضور داشته و در منطقه فکه در عملیات فتح المبین حضور داشتیم و پس از آن نیز سعادت پیدا کردم سربازی در حوزه دفاع از این سرزمین باشم.

وی افزود: علمیات غرور آفرین والفجر ۸ در منطقه اروندکنار و رشادت های رزمندگان اسلام هیچگاه از یاد و خاطره ما پاک نخواهد شد.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انتظار می رود در خوزستان نیز تمام مجموعه ها در زمینه حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس فعالیت داشته باشند چرا که بیشترین سلسله عملیات دوران دفاع مقدس و بیشترین شهدا، جانبازان و آزادگان متعلفق به این خطه شهید پرور هستند.

امیر سرتیپ سهرابی گفت: در مراکز فرهنگی ما تلاش های فراوانی صورت گرفته و جا دارد از تلاش‌های سردار یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تقدیر کنیم اما همچنان کارهای بر زمین مانده زیاد است.

وی با تاکید برتوسعه موزه دفاع مقدس آبادان گفت: روز گذشته  بازدیدی از این موزه داشتیم باید برای تقویت این مجموعه تلاش بیشتری شود؛ در حال حاضر یکی از بهترین فضاهایی که می تواند ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند موزه است و نیاز است به نحو شایسته این فضاها را توسعه دهیم.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  گفت: بسیاری از کشورها از موزه ها برای نشان دادن اقتدار و قدرت خود استفاده می کنند و ما نیز با توجه به این که همچنان در جنگ با استکبار هستیم، نیاز است این موزه ها را رونق و توسعه دهیم.

وی گفت: باید دستاوردها و افتخارات دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم تا ضمن خنثی کردن توطئه های دشمن برای ضعیف جلوه دادن ایران اسلامی در طول تاریخ انقلاب، بتوانیم به خوبی از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کنیم.

امیر سهرابی گفت: از دستگاه‌های اجرایی در خوزستان به ویژه شهرداری ها انتظار داریم که در زمینه تکمیل موزه ها و ساختمان‌های فرهنگی در رابطه با دفاع مقدس همت و مشارکت بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان در خوزستان مهمترین وظیفه بنیاد حفظ آثار استان است که از مهمترین ابزارهای آن ، نشر کتاب، تولید فیلم و انیمیشن، ارایه داستان و روایت راویان و رزمندگان دفاع مقدس است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تقدیر از خدمات سردار علی یوسفی در طول خدمت در یگان‌های مختلف مناطق عملیاتی و در بنیاد حفظ آثار خوزستان ، برای سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی در این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

جنگ فرهنگی دشمن برای آسیب رساندن به خوزستان 

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: اکنون باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم چرا که خوزستان پرحادثه و درعین حال پراهمیت و استراتژیک است و دشمن نیز برای جنگ فرهنگی و آسیب رساندن به این استان شهیدپرور تلاش فراوانی دارد.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی افزود: برای کمک به مردم محروم آسیب دیده از سیل، زلزله و بلایای طبیعی باید تلاش کنیم چرا که این مردم ولی نعمتان ما هستند.

وی تصریح کرد : انتقال ارزش های دفاع مقدس یکی از رسالت‌های اصلی ما به شمار می‌رود که هر چه در این زمینه بیشتر تلاش کنیم ، می‌توانیم نسل جوان را با مجاهدت ها، ایثارگری ها و روحیه شهادت طلبی بیشتر آشنا کنیم.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز دوشنبه با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد که در این آیین از تلاش های سردار پاسدار عباس یوسفی تقدیر و سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *