اخبار داغ

معرفی باغ چهل ستون اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، باغ چهل‌ستون اصفهان، یکی از نمونه باغهای (تفریحی دربار) از دوران صفوی است که در حال حاضر به «کاخ چهل‌ستون» یا «باغ موزه ی چهل ستون» معروف است. این باغ و کاخی که در میان آن قرار دارد، ۶۷۰۰۰ متر مربع( مساحت دارد و در۱۰۵۷ هجری یعنی دوره ی […]

اشتراک گذاری
18 تیر 1400
95 بازدید
کد مطلب : 65641

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، باغ چهل‌ستون اصفهان، یکی از نمونه باغهای (تفریحی دربار) از دوران صفوی است که در حال حاضر به «کاخ چهل‌ستون» یا «باغ موزه ی چهل ستون» معروف است. این باغ و کاخی که در میان آن قرار دارد، ۶۷۰۰۰ متر مربع( مساحت دارد و در۱۰۵۷ هجری یعنی دوره ی شاه عباس اول صفوی تأسیس شده است. ادوارد براون این باغ را چنین توصیف کرده است: «وجه تسمیه آن بخاطر دو ردیف درخت چناری است که در کنار نهری که از باغ می‌گذرد، نشانده شده اند، و روی‌هم رفته فقط ۲۰ درخت اند و عکس آنها در آب زلال، بیست ستون دیگر را تامین می کند (براون، ۱۳۸۱: ۲۲۹).

«ایوانها و تالارها و آبشارها همه بکلی خراب شده، ولی باغ با درختهای عظیم سرو و نارنج هنوز با شکوه باقی است. چهل ستون در عهد نادرشاه تصادفاً طعمه ی حریق گردید و بجای آن عمارتی چرند ساختند که آن هم به ویرانی افتاد» (کرزن، ۱۳۷۳: ۱/۴۹۶).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *