اخبار داغ

معرفی باغ گلستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، باغ گلستان در غرب شهر، متمایل به مرکز تبریز قرار دارد. «در سال  1308 افتتاح شده است و قدیمی ترین بوستان داخلی تبریز محسوب می گردد» (فرهنگ جغرافیایی شهرستان تبریز، ۱۳۸۱: ۱۵۸) در سال ۱۳۰۸، به فرمان استاندار وقت در تبریز، مقرر شد ویرانه های گورستان سالمند گجیل از […]

اشتراک گذاری
15 تیر 1400
143 بازدید
کد مطلب : 61892

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، باغ گلستان در غرب شهر، متمایل به مرکز تبریز قرار دارد. «در سال  1308 افتتاح شده است و قدیمی ترین بوستان داخلی تبریز محسوب می گردد» (فرهنگ جغرافیایی شهرستان تبریز، ۱۳۸۱: ۱۵۸) در سال ۱۳۰۸، به فرمان استاندار وقت در تبریز، مقرر شد ویرانه های گورستان سالمند گجیل از بین برود و برای تفریح مردم، نخستین پارک شهر تبریز در زمین های گورستان، ساخته شود.

این باغ و پارک زیبا، در بهار سال ۱۳۰۸ ساخته شد و اکنون به عنوان نخستین گردشگاه عمومی و باغ ملی شهر تبریز شناخته می شود.دیوارهای تاریخی این باغ باشکوه به دلایل نامعلومی برداشته شد و سپس استخر میانی، آبنماها و فواره های آن برچیده شدند. پس از گذشت مدتی، با نابودی استخر، حوض و آبنماهای قدیمی باغ و همچنین قطع تعداد زیادی از درختان بومی، کلنگ طرح یادمان شمس تبریزی به عنوان مقبرۀلعرفای تبریزی به زمین زده شد.در فصل تابستان، بیش از چهل هزار گردشگر در طول یک روز از باغ دیدن می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *