اخبار داغ

دیدارهای اخیر وزرا با رئیس‌جمهور منتخب برای انتقال داده‌ها بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره محور دیدارهای وزیران دولت دوازدهم در روزهای گذشته با رییس‌جمهوری منتخب گفت: دولت از نخستین روز پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، خود را مکلف دانسته که کمال همکاری را با رییس‌جمهوری منتخب به منظور […]

اشتراک گذاری
15 تیر 1400
156 بازدید
کد مطلب : 62115

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره محور دیدارهای وزیران دولت دوازدهم در روزهای گذشته با رییس‌جمهوری منتخب گفت:

دولت از نخستین روز پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، خود را مکلف دانسته که کمال همکاری را با رییس‌جمهوری منتخب به منظور آماده شدن برای تکمیل فرایند انتقال قدرت صورت دهد و در این راستا، رییس‌جمهور دستور داد که همه وزرا نهایت همکاری را از جمله در انتقال تجربیات و تشریح وضعیت موجود به تیم رییس‌جمهوری منتخب به عمل آورند.

دیدارهای اخیر وزرا که با هماهنگی آقای رییسی انجام گرفته در همین راستا و برای انتقال داده ها و اطلاعات مهم به رییس جمهوری منتخب بود.

دولت کماکان به وظیفه خود و مطابق با نیازهای دولت آینده متعهد است و از هیچ سطحی از همکاری با آقای رییسی و نمایندگانی که ایشان در زمینه‌های مختلف معرفی کرده‌اند، دریغ نخواهد کرد.

علی ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا از کابینه دولت فعلی پیشنهادی برای حضور در دولت منتخب دریافت شده؟ گفت:

تاکنون از مجاری رسمی دولت هیچ پیشنهادی دریافت و منتقل نشده است و اگر هم احیاناً چنین پیشنهاداتی بوده بطور شخصی به وزرا و شاید برخی مدیران ارائه شده که من از آن بی اطلاع هستم.

همانطور که قبلا هم گفته ام اگر رییس جمهوری منتخب دولت را به عنوان یک شخصیت حقوقی مورد مشورت قرار دهند، دولت خود را مکلف می داند که برادرانه و دلسوزانه نظرات خود را در این خصوص ارائه کند اما تاکنون دولت مستقلاً وارد این فرایند نشده و چنین قصدی هم ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوالات که آیا مسئولیت احیای برجام در مذاکرات وزارت خارجه با تیم آقای رییسی از سوی دولت آتی پذیرفته شده و آیا دولت کنار گذاشته شده است؟ گفت:

تصمیم گیری درباره مذاکرات احیای برجام در سطوح عالی، زیر نظر و هدایت مقام معظم رهبری و در شورای عالی امنیت ملی انجام می گیرد.

این که چه کسی و در کدام دولت مذاکره نهایی انجام خواهد شد بستگی به تامین نظر جمهوری اسلامی ایران و اراده سیاسی طرف آمریکایی است. در حال حاضر، تغییری در تیم مذاکره کننده رخ نداده و می توانم بگویم که روند مذاکرات به ویژه در خصوص مسائل دشوار و فنی به پایان رسیده است .

جمهوری اسلامی ایران برخلاف دولت آمریکا، دولت را به عنوان یک موجودیت حقوقی یکپارچه و مستمر می بیند که در برابر همه تعهدات بین المللی که دولت های پیشین سپرده اند، پایبند است.

به این ترتیب، اگر توافق در دولت دوازدهم انجام بگیرد، بدون تردید دولت سیزدهم بنا به به این قاعده حقوقی به همه تعهدات پایبند خواهد بود.

تجربه نشان داده جمهوری اسلامی ایران نه در گذشته توافق ها و تعهدهای بین المللی خود را نقض کرده و نه در آینده چنین قصدی خواهد داشت. امیدواریم سایر طرف ها نیز با همین صراحت و شفافیت، به گسست ناپذیری تعهدات بین المللی خود به رغم تغییر دولت ها تصریح کنند و به وظایف قانونی خود پایبند بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *