اخبار داغ

نفس حضور نمایندگان در دولت آتی را بد نمی‌دانم

فریدون عباسی: نمایندگانی که در جمع‌آوری امضا برای حمایت از رئیسی فعال بودند، دنبال پست نبودند.این تجربه‌ای است که رئیس دولت از پارلمان بیرون بیاید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس: در ۸ سال دولت روحانی که دستگاه اجرایی دست جناح خاصی بود، از افرادی که الان نماینده هستند، […]

اشتراک گذاری
14 تیر 1400
147 بازدید
کد مطلب : 60599

فریدون عباسی: نمایندگانی که در جمع‌آوری امضا برای حمایت از رئیسی فعال بودند، دنبال پست نبودند.این تجربه‌ای است که رئیس دولت از پارلمان بیرون بیاید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

در ۸ سال دولت روحانی که دستگاه اجرایی دست جناح خاصی بود، از افرادی که الان نماینده هستند، استفاده نمی‌شد. نظام ‌باید از اینها بهره‌مند شود.

نفس حضور نمایندگان در دولت آتی را بد نمی‌دانم. بستگی به نیاز کشور دارد. چرا باید راه را سد کنیم و بگوییم چون نماینده هستند وارد دولت نشوند؟ البته نباید این‌طور باشد که همه مجلس را رها کنند و به دولت بروند.

نمایندگانی که در جمع‌آوری امضا برای حمایت از رئیسی فعال بودند، دنبال پست نبودند. بیشتر حوزه اعتقادی آنها بود. آن‌طور که من رویت و برداشت کردم، افراد فکر می‌کردند حضور شخص آقای رئیسی به صلاح کشور است.

این نامه به ‌شأن نظارتی مجلس ضربه نخواهد زد. این‌طور نیست که مجلس و نماینده‌ها خدشه‌ای به نظارت خود وارد کنند.

این هم تجربه‌ای است که رئیس دولت از پارلمان بیرون بیاید. اگر اتفاق بیفتد دعواهای بین دولت و مجلس را کمتر خواهیم داشت. ما انتظار داریم در تایید وزرا نماینده‌ها دقت لازم را داشته باشند. اینجا آزمون مجلس است که خود را نشان دهد.

مجلس اصولگرای نهم رای بالایی به ظریف داد ولی این دال بر این نبود که خط‌مشی را قبول دارند، بلکه می‌خواستند دولت روحانی با قوت شروع کند و بگوید مجلس با دولت همکاری می‌کند. طبیعی است که این رویکرد را در دولت رئیسی هم شاهد باشیم.

عده‌ای می‌خواهند سهم بگیرند ولی با سابقه‌ای که من از شخص رئیسی می‌شناسم، او استقلال خود را حفظ و سعی می‌کند تصمیم درستی بگیرد.

چالش‌های اصلی رئیسی در یک سال اول بحث تولید و اشتغال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *