اخبار داغ

تفاهم نامه ای برای ایجاد دو هزار شغل برای مددجویان خوزستانی

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، تفاهم نامه ای بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی در راستای ایجاد دوهزار شغل برای مددجویان و کارآفرینان به امضا رسید. سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: در راستای دستیابی جوانان و به ویژه مددجویان به اشتغال پایدار و کارآفرینی این تفاهم […]

اشتراک گذاری
12 تیر 1400
53 بازدید
کد مطلب : 57688

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، تفاهم نامه ای بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی در راستای ایجاد دوهزار شغل برای مددجویان و کارآفرینان به امضا رسید.

سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: در راستای دستیابی جوانان و به ویژه مددجویان به اشتغال پایدار و کارآفرینی این تفاهم نامه امضا شده است‌.

سرهنگ زبیدی با بیان اینکه آموزش محور اصلی توسعه و کسب و کار است گفت: مقررشده طبق این تفاهم نامه وام هایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در اختیار کارافرینان بسیجی و مددجویان قرار گرفته تا علاوه بر آموزش دیدن کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

وی با اشاره به این موضوع که هدف از این وام های اشتغالزا حمایت از جوانان و ایجاد مشاغل است بیان داشت:ایجاد فرآیند دستیابی به اشتغال محرومان و نیازمندان، تجاری سازی، شروع کسب و کارهای دانش بنیان ، ایجاد نمایشگاه های تخصصی با طرح های دانش بنیان از مهمترین خروجی های این اقدام هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با تاکید بر ایجاد بانک مشاغل نوآورانه اضافه کرد:شناسایی و احصای ایده ها و مشاغل نوآورانه در سطح استان یعنی ما بتوانیم مشاغل نوآورانه در سطح استان را شناسایی وبه تحصیل مددجویان و کارآفرینان و شناسایی طرح های اشتغالزا که دارای اولویت هستندکمک کنیم.
سرهنگ زبیدی با بیان اینکه یکی از کارهای مهمی که الان می توانیم انجام دهیم شناسایی بازار فروش محصولات است گفت: قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان وام به دو هزار نفر برای ایجاد دو هزار کسب و کار صورت بگیردو برای بازدهی کسب و کار نیاز به برگزاری نمایشگاه های فروش هست.
وی از برگزاری ۱۵۰۰ دوره آموزشی تا توسعه همکاری با ۴۵۰ کارآفرین جهادگر گفت و ادامه داد: تشکیل و راه اندازی کانون خیرین، کاریابی برای ۵۰۰ مددجوی مستعد، تشکیل و راه اندازی ۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از اجرای ۱۰ طرح نوآورانه و دانش بنیان، شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی ۱۰۰۰ طرح راهبری اشتغال، برگزاری دو نمایشگاه برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تامین و بهسازی فضای کسب و کار برای ۱۰۰ شغل از جمله اقداماتی است که در این تفاهم نامه صورت خواهد گرفت.

او در پایان اضافه کرد: شناسایی جهادگران کارآفرین و خدمت به اشتغال محرومین یکی از موضوعات مهم تفاهم نامه است، شناسایی جهادگران کارآفرینی که می خواهند به محرومین خدمت کنند حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *