اخبار داغ

سخنان روحانی، مذاکرات وین را سخت‌تر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فواد ایزدی گفت: اگر واقعاً آمریکایی‌ها می‌خواستند به برجام برگردند، می‌توانستند، مانند کاری که بایدن در روز اول ریاست جمهوری کرد و با امضای یک دستور اجرایی به پیمان پاریس بازگشت. بایدن این کار را نکرده است، چون نمی‌خواهند به متن فعلی برجام برگردند. بر اساس بند ۲۹ برجام، […]

اشتراک گذاری
11 تیر 1400
110 بازدید
کد مطلب : 57247

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فواد ایزدی گفت:

اگر واقعاً آمریکایی‌ها می‌خواستند به برجام برگردند، می‌توانستند، مانند کاری که بایدن در روز اول ریاست جمهوری کرد و با امضای یک دستور اجرایی به پیمان پاریس بازگشت.

بایدن این کار را نکرده است، چون نمی‌خواهند به متن فعلی برجام برگردند.

بر اساس بند ۲۹ برجام، طرف مقابل متعهد شده است که در روند تجارت و فعالیت‌های اقتصادی ایران اخلالی ایجاد نکند، لذا اگر امریکایی‌ها اگر بخواهند به متن فعلی برجام برگردند، بر اساس این باید همه‌ی تحریم‌های دوران ترامپ را بردارند.

می‌خواهند متن برجام را عوض کنند و محدودیت‌هایی که بعد از یک بازه زمانی طبق برجام باید پایان یابد را ادامه داده و افزایش دهند.

وزیرخارجه آمریکا در کنگره گفت که به اندازه کافی از تحریم نگه می‌داریم که اهرم فشار اقتصادی بر ایران حفظ شود.

شک نکنید که در آن طرف میز مذاکره، طرف غربی خواهد گفت که فلان مقام ارشد شما در قوه مجریه می‌گوید اگر مجوز صادر شود، تحریم‌ها برداشته شده است. لذا می‌گویند، همانطور که مقامات خودتان می‌گویند، مشکل ما نیستیم و مشکل در داخل خودتان است.

این صحبت‌ها، کار مذاکره کنندگان را سخت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *