اخبار داغ

رئیس جمهور منتخب در چینش کابینه نگاه ملی دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا خجسته پور، قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین درباره شعار سید ابراهیم رئیسی در ایام تبلیغات انتخابات و تاثیر آن بر ترکیب کابینه دولت سیزدهم گفت: گفته رئیسی مبنی مستقل بودن  ناظر بر این مفهوم بود که از طرف حزب خاصی به میدان نیامده است و همین عامل باعث […]

اشتراک گذاری
11 تیر 1400
96 بازدید
کد مطلب : 57419

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا خجسته پور، قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین درباره شعار سید ابراهیم رئیسی در ایام تبلیغات انتخابات و تاثیر آن بر ترکیب کابینه دولت سیزدهم گفت:

گفته رئیسی مبنی مستقل بودن  ناظر بر این مفهوم بود که از طرف حزب خاصی به میدان نیامده است و همین عامل باعث شد در انتخابات آرا به سمت او سرازیر شود.

رئیسی به همان شکلی که اعلام کرد مستقل وارد انتخابات می‌شود، در انتخاب همکاران و چینش کابینه هم دارای استقلال خواهد بود. معنای استقلال از نظر من این است که نخست از طرف حزب یا گروه خاصی نیامده و دوم اینکه در انتخاب همکاران خود از کسی یا گروهی تاثیر نمی‌پذیرد. اگر چه شخصیت‌ها، جریان‌ها، صاحب‌نظران و مدیران سابق در تلاش هستند گزینه‌هایی را به جامعه معرفی کنند.

خجسته‌پور، برخی خبرها در مورد کابینه سیزدهم را گمانه‌زنی رسانه‌ای دانست و گفت: مسیر دولت سیزدهم به این صورت است که گروه‌های مختلف و کسانی که در انتخابات حضور داشتند و به این روند کمک کردند، افراد مختلفی را معرفی می‌کنند، بررسی‌ها صورت می‌گیرد، نتایج آن به رییسی تقدیم می‌شود و او تصمیم نهایی را می‌گیرد.

وی درباره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آرای باطله انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار داشت:

عبارت ایشان ناظر بر دو موضوع بود. یکی اینکه کسانی که به این شکل رای دادند اقدام آنها به معنای مخالفت با نظام نیست که سخن دقیقی است. یعنی کسی که در انتخابات شرکت می‌کند اصل نظام را قبول دارد ولی یا گزینه او میان نامزدها حضور نداشته یا اینکه به تصمیم قطعی برای انتخاب نامزدهای موجود نرسیده است. دوم اینکه رهبری به نوعی تاکید کردند که صدای این بخش از مردم هم باید شنیده شود.

رییس‌جمهوری منتخب هم اعلام کرد رییس‌جمهوری همه مردم است. سابقه رییسی در قوه قضاییه، منش او را تایید می‌کند و دولت او بستر خدمت را برای همه مردم فراهم می‌کند. در قوه قضاییه هم هرگز در مورد استفاده از همکارانش به‌شکل گزینش از یک گروه خاص عمل نکرد و نگاه ملی داشت.

خجسته پور درباره سیاست خارجی ایران در دولت سیزدهم، گفت:

او در نخستین نشست مطبوعاتی خود درباره سیاست خارجی دولتش گفت که در برجام متوقف نمی‌شود. جریان اصولگرا هم از گذشته تاکید داشته است که همه تخم مرغ‌ها را نباید در سبد برجام گذاشت و باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای خود بیشتر استفاده کنیم چون جهان فقط اروپا و آمریکا نیست.

مجبور نیستیم هر آنچه غرب در معاهدات بین المللی گنجانده را پیروی و اجرا کنیم. از طرفی مواردی از پیمان‌های بین‌المللی را هم که پذیرفته‌ایم عملا گشایشی در وضعیت ما ایجاد نکرده و انتظارت ما برآورده نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *