اخبار داغ

آینده ی نامعلوم خانۀ شکری

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با فراخواندن مالک خانۀ ستاره‌دار «حاجی شکری»، مانع ادامۀ تخریب این بنا از داخل شده بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که درِ این خانه شکسته شده و رفت‌وآمدهای مشکوک به آن، همچنان ادامه دارد. محمدرضا زاد هوش، یکی از دوستداران میراث […]

اشتراک گذاری
11 تیر 1400
137 بازدید
کد مطلب : 57351

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با فراخواندن مالک خانۀ ستاره‌دار «حاجی شکری»، مانع ادامۀ تخریب این بنا از داخل شده بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که درِ این خانه شکسته شده و رفت‌وآمدهای مشکوک به آن، همچنان ادامه دارد.

محمدرضا زاد هوش، یکی از دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان چنین روایت کرده است که: شب میلاد امام رضا (ع) بود. من از چهارباغ پایین به بید آباد رفتم و ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه بود که به در خانۀ شکری رسیدم. کوچه کمی شلوغ به نظر می‌رسید. درِ ورودی خانۀ تاریخی شکری به‌ گونه‌ای بود که در عین قفل و زنجیر بودن، گویای رفت‌وآمدی بود، مالکان و یا اشرار؟ معلوم نیست. قوانین نادرست و مجریان نادرست‌ کاری که آثار تاریخی را به ویرانه‌ای تبدیل می‌کنند و ویرانه‌ها پایگاه اشرار می‌شود.

مسئول یگان حفاظت شهرستان اصفهان بازدیدی از این خانه داشت و اعلام کرد که هیچ تخریب جدیدی انجام‌ نشده است.او یادآور می‌شود که اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نسبت به تخریب این خانه شاکی شده و پرونده تشکیل داده و فعلاً کار متوقف‌ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *