اخبار داغ

آب مایه ی حیات، در ایران تبدیل به ممات می شود

آب رودخانه های کرخه و رودخانه دز به شط العرب عراق و از آنجا به خلیج فارس می‌ریزد. آب رودخانه های کارون و رودخانه مارون به اروندکنار و از آنجا به خلیج فارس می‌ریزد. خوب به جای اینکه آب این رودخانه ها به شط العرب و اروند بریزد و در نهایت به خلیج فارس. وزارت […]

اشتراک گذاری
10 تیر 1400
92 بازدید
کد مطلب : 56654

آب رودخانه های کرخه و رودخانه دز به شط العرب عراق و از آنجا به خلیج فارس می‌ریزد. آب رودخانه های کارون و رودخانه مارون به اروندکنار و از آنجا به خلیج فارس می‌ریزد. خوب به جای اینکه آب این رودخانه ها به شط العرب و اروند بریزد و در نهایت به خلیج فارس. وزارت نیرو جلوی کشاورزان خوزستانی را نگیرد مانع کشت برنج کاری و صیفی جات آنها نشود بگذارد آب مازاد بر سدها که به صورت هرز میرود، مورد استفاده کشاورزان خوزستانی قرار گیرد. چرا هر سال فصل تابستان وزارت نیرو جلوی کشت و کار تابستانه مردم خوزستان را میگیرد؟؟ و حال اینکه آب این رودخانه ها دارد هدر می‌رود!؟

یک پیشنهاد این است که وزارت نیرو یا وزارت جهاد کشاورزی آب زیر سدهای کارون_ سد دز و سد کرخه و سد مارون را توسط چندین کانال و سفره زیرزمینی به زیرزمین منتقل کند تا چاه های آب دشت خوزستان و شهرهای اطراف پر آب شوند و دیگر دولت مانع برداشت آب از چاه های عمیق مردم نشود و مردم کار کشاورزی و دامداری خود را بدون دغدغه انجام دهند. آب شیرین رودخانه های دز_کرخه، کارون و مارون خوزستان وقتی به صورت هرز به خلیج فارس بریزد در واقع مرده است زیرا آب خلیج شور است و بدرد کشاورزی و حتی شرب نمی‌خورد و تبدیل به ممات میشود.

بعد هم دولت و ملت هی فریاد می‌زنند از کم آبی و خشکسالی

آب رودخانه های کشور درست مدیریت نمی‌شود. مسئولین فکری بکنید.

حجت الاسلام دکتر رحیم حبیب الهی، جهادگر سازمان جهاد سازندگی سابق و جهاد کشاورزی فعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *