اخبار داغ

من مطمئنم که آقای رئیسی خوب عمل خواهند کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس یازدهم ، درباره «حضور پر تعداد نمایندگان در ستاد رئیس‌جمهور منتخب» و اینکه «آیا چنین اتفاقی می‌تواند مساله نظارت مجلس بر دولت را زیر سوال ببرد؟» و همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر حضور برخی نمایندگان در کابینه دولت سیزدهم گفت: اینکه رقابت آسان […]

اشتراک گذاری
09 تیر 1400
122 بازدید
کد مطلب : 56465

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس یازدهم ، درباره «حضور پر تعداد نمایندگان در ستاد رئیس‌جمهور منتخب» و اینکه «آیا چنین اتفاقی می‌تواند مساله نظارت مجلس بر دولت را زیر سوال ببرد؟» و همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر حضور برخی نمایندگان در کابینه دولت سیزدهم گفت:

اینکه رقابت آسان بود و خیلی راحت می‌شد نتیجه را پیش‌بینی کرد، همین خودش حجمی از مراجعات را به سمت کسی که برنده است، می‌برد و طبیعی است. قطعا رئیس‌جمهور منتخب خودش می‌داند که چه کسانی از نظر ایدئولوژیک از ابتدا کنار ایشان بودند و باور داشتند و آمدند که کمک کنند. 

من مطمئنم که در این حوزه آقای رئیسی خوب عمل خواهند کرد و انگیزه‌های حضور افراد را تشخیص می‌دهند.

اینکه مجلس به شکل‌گیری انتخابات پرشور و حضور مردم کمک کند، خوب است اما اینکه با عنوان نمایندگی همه کارها را رها کنیم و برویم برای انتخاب رئیس‌جمهور و بعد هم برویم برای تشکیل دولت، شاید یک مقدار با شأن و جایگاه نظارتی مجلس و نمایندگان خیلی سازگاری نداشته باشد؛ یعنی ما در حدی باید ورود کنیم که بعدا مانع نظارت خودمان نشود.

نوری در پاسخ به این سوال که این شدت حمایت‌ها به قدری خواهد بود که لقب «وکیل الدوله» به گروهی از نمایندگان مجلس یازدهم اطلاق شود؟، بیان کرد:

برای این مساله هنوز زود است و باید واکنش‌ها را ببینیم. دوستان از این کلمه «وکیل‌الدوله» خیلی بدشان می‌آمد و از ابتدای آغاز به کار دوزه یازدهم همه در مجلس مدافع حقوق مردم بودند، علی‌الخصوص حقوق مردم در مقابل دولت؛ لذا چنین چرخشی بعید است که اتفاق بیفتد ولی خب باید روند کار و عملکرد دولت را ببینیم.

اگر عملکرد دولت در جهت رفاه حال مردم باشد یعنی یک همگرایی در این حرکت‌ها به سمت یک هدف مشترک باشد، طبیعتا یک همراهی‌هایی را خواهد داشت ولی اگر مسیر دولت در مسیر خواست مجلس و جامعه که حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، قرار نگیرد، علی‌القاعده باید تذکرات و راهنمایی‌های لازم اتفاق بیفتد.

به همین خاطر می‌گویم که ورود نماینده مجلس در این موضوع باید با حفظ خط قرمز و حریم باشد که بعدا بتواند نظارت‌های خودش را اعمال کند و رفاقت‌ها مانع نظارت‌ها نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *