اخبار داغ

چرا رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل: حمایت از کودکان ، به ویژه دختران در درگیری های مسلحانه یک اصل اساسی اخلاقی و بشردوستانه است و بایستی تمامی تلاش ها برای اطمینان از احترام کامل به آن در تمامی درگیری ها انجام شود. حمایت از کودکان در درگیری […]

اشتراک گذاری
08 تیر 1400
56 بازدید
کد مطلب : 56349

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

حمایت از کودکان ، به ویژه دختران در درگیری های مسلحانه یک اصل اساسی اخلاقی و بشردوستانه است و بایستی تمامی تلاش ها برای اطمینان از احترام کامل به آن در تمامی درگیری ها انجام شود.

حمایت از کودکان در درگیری های مسلحانه در درجه اول نیاز به پایان دادن به درگیری های فعلی و جلوگیری از شعله ورشدن مجدد آنها و بروز درگیری های جدید و همچنین تضمین اجرای کامل و موثر حقوق بین الملل بشردوستانه توسط طرف های درگیر است.

همچنین باید از مکانیزم فهرست کردن طرف هایی که حقوق کودکان را در درگیری های مسلحانه نقض می کنند، به طور موثر و بدون تبعیض و انتخاب گزینشی استفاده شود.

این که نیروهای اسرائیلی هرگز در گزارش های مربوط به دبیرکل به عنوان ناقض حقوق کودکان در فهرست سیاه قرار نگرفته اند و همچنین نام ائتلاف موسوم به حمایت از مشروعیت در یمن از صدر آن فهرست حذف شده است، جای نگرانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *