اخبار داغ

منطقه را دریابید، برجام هرگز احیا نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید خوش آیند در رابطه با احیای برجام گفت: آقای رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات وین در آخرین اظهر نظر خود به‌طور صریح اعلام کرد: ما گفته‌ایم که آماده رفع تحریم‌هایی هستیم که برای بازگشت ما به برجام لازم است، اما همه تحریم‌هایی را که دولت ترامپ […]

اشتراک گذاری
06 تیر 1400
127 بازدید
کد مطلب : 56240

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید خوش آیند در رابطه با احیای برجام گفت:

آقای رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات وین در آخرین اظهر نظر خود به‌طور صریح اعلام کرد:

ما گفته‌ایم که آماده رفع تحریم‌هایی هستیم که برای بازگشت ما به برجام لازم است، اما همه تحریم‌هایی را که دولت ترامپ اعمال کرد رفع نخواهیم کرد.

چیزی که ایرانی‌ها می‌خواهند رفع تمامی تحریم‌هایی است که بعد از سال ۲۰۱۸ توسط دولت رئیس‌جمهور ترامپ اعمال شد. این خواسته زیادی است.

آمریکا هرگز زیربار رفع تمام تحریم‌های کلیدی و آنچه که برداشتن آن‌ها برای ما مهم است، نمی‌رود. تا الان نیز فقط به رفع تحریم‌هایی رضایت داده که جزو تحریم‌های درجه ۲ و ۳ هستند.

برجام سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ هرگز احیا نخواهد شد. آمریکا دنبال یک برجام‌پلاس است؛ چیزی که ایران هرگز زیر بار آن نخواهد رفت. اینکه رابرت مالی سیاست ایران مبنی بر رفع تحریم‌های ترامپ را «درخواست زیادی» نام می‌برد سخن تکان‌دهنده‌ای است که نباید آن را دست کم گرفت!!

دولت جدید به جای تمرکز بر برجام، گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای با ۱۵ کشور همسایه بعلاوه چین و هند را در اولویت قرار دهد. گسترش همکاری‌های منطقه‌ای که در دولت آقای روحانی در درجه چندم اهمیت قرار داشت، راهکار اصلی حل و فصل مشکلات ناشی از تحریم است.

وقتی میزان صادرات ایران به عراق ۱۰ برابر صادرات به کل کشورهای اروپایی است یا میزان صادرات به افغانستان ۳ و نیم برابر صادرات به ۲۸ذکشور اتحادیه اروپاست، چرا باید این فرصت مغتنم و کم‌هزینه را با آویزان شدن به برجام، به حاشیه راند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *