اخبار داغ

جامعه به بازآفرینی اعتماد میان مردم و مسئولان نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آمار مشارکت در انتخابات اخیر حکایت از نیاز امروز جامعه به بازآفرینی اعتماد میان مردم و مسئولان دارد، اظهارات شب گذشته رییس‌جمهوری منتخب نشان می‌دهد او به این مهم توجه ویژه داشته و تلاش خواهد کرد مردم را بار دیگر با صندوق رای آشتی دهد. آمار مشارکت در سیزدهمین […]

اشتراک گذاری
05 تیر 1400
160 بازدید
کد مطلب : 56145

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آمار مشارکت در انتخابات اخیر حکایت از نیاز امروز جامعه به بازآفرینی اعتماد میان مردم و مسئولان دارد، اظهارات شب گذشته رییس‌جمهوری منتخب نشان می‌دهد او به این مهم توجه ویژه داشته و تلاش خواهد کرد مردم را بار دیگر با صندوق رای آشتی دهد.

آمار مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، کمترین میزان در طول ۴۰ سال گذشته بوده و میزان آرای باطله در این دوره از انتخابات هم بیش از هر دوره انتخابات است.

بی‌تفاوتی مردم به سرنوشت سیاسی خود صورت مساله امروز عرصه سیاست کشور است صورت مساله ای که پاک کردن یا وارونه جلوه دادن آن، شاید در کوتاه مدت بتواند شیرینی پیروزی را نکاهد اما در درازمدت به نفع هیچ کس نخواهد بود. دولت آینده مسیر پرپیچ و خمی برای اداره کشور و عبور از موانع پیش رو دارند و این جز با حمایت و همراهی تک تک ایرانیان میسر نخواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی در این زمینه گفت:

تلاش خواهیم کرد ارتباط نزدیک ما با مردم حفظ شود، زیرا به این ارتباط سخت نیاز دارم، برای آگاهی از مسائل کف بازار و خیابان، به این ارتباط نیاز دارم، این ارتباط را نه برای خودم به عنوان مسوول بلکه برای بسیاری از مسئولان ضروری می دانم و بنا دارم که این رفتارم تغییر نکند چون اساسا با روحیه من نمی‌سازد که بخواهم غیر از این رفتار کنم.

این ارتباط می‌تواند اعتماد مردم به دستگاه‌ها و نهادهای مسئول را بازگردانده و حتی تحکیم کند. کافی است مردم احساس کنند در راستای خواست و منافع آنها برنامه ریزی و اقدام می‌شود، کافی است دریابند که مسوولان بیش از آنکه به فکر قدرت و جایگاه خود و همفکران خود باشند به فکر آنان هستند، کافی است مردم به این قطعیت برسند که رییسی و کابینه او، رییس جمهوری و دولت تمام مردم ایران فارغ از جهت گیری فکری و سیاسی هستند در این صورت بار دیگر به نقش صندوق رای و انتخابات برای بهبود شرایط کشور اعتماد کرده و چهار سال آینده شاهد افزایش مشارکت به میزان دوره‌های انتخاباتی پیشین خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *