اخبار داغ

واکنش ها به دریافت نوبت اول واکسن ایرانی کرونا توسط رهبر انقلاب

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رهبر انقلاب جمعه چهارم تیرماه، نوبت اول واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند. پرویز امینی جامعه شناس و استاد دانشگاه: در آغاز بیماری کرونا، بسیاری فرصت را غنیمت شمردند و نقد نابجایی بر علم جدید از جمله دانش پرشکی مدرن کردند و کرونا را نشانه شکست و به خاک […]

اشتراک گذاری
04 تیر 1400
87 بازدید
کد مطلب : 56036

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رهبر انقلاب جمعه چهارم تیرماه، نوبت اول واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند.

پرویز امینی جامعه شناس و استاد دانشگاه:

در آغاز بیماری کرونا، بسیاری فرصت را غنیمت شمردند و نقد نابجایی بر علم جدید از جمله دانش پرشکی مدرن کردند و کرونا را نشانه شکست و به خاک مالیده شدن بینی آن تلقی کردند در حالیکه به تدریج نمایان شد که راههای کنترل و مدیریت این بیماری خصوصا واکسیناسیون به دست های نیرومند آن است.

برخی از این افراد، علم جدید را رقیب و خصم دین می دانستند و احساس می کردند که کرونا فرصتی فراهم کرده است تا با نشان دادن ناتوانی علم جدید در رویارویی با آن، بازار دین را گرم کنند. اما علم جدید رقیب یا خصم دین نیست و شکست یکی، پیروزی دیگری نیست.

رهبرانقلاب از آغاز شیوع کرونا با مرجعیت بخشیدن به نهادعلم جدید پزشکی در مواجهه با کرونا، از معدود افرادی بود که نگداشتند کرونا به تعارض علم و دین تفسیر شود.

عبدالمطهر محمدخانی سردبیر خبرگزاری فارس:

هنوز فاز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی برکت به طور کامل تمام نشده اما آقا با اصرار خودشان از واکسن ایرانی استفاده می‌کنند. ریسک استفاده از واکسن ایرانی را به جان می‌خرند اما در یک پیشرفت علمی بزرگ و موثر شریک می‌شوند.

با اینکه تا اینجا مردم در نوبت‌های دریافت، واکسن‌های خارجی مصرف کرده‌اند، اما آقا برای دریافت واکسن ایرانی هم منتظر نوبت طبیعی یک ایرانی ۸۰ ساله می‌شوند و به عنوان آخرین نفرات در این بازه سنی واکسن دریافت می‌کنند. درصورتیکه می‌توانستند به بهانه دریافت واکسن ایرانی خیلی پیش از این واکسن را دریافت کنند.

زمان دریافت اما نکته مثبت دیگری هم دارد. این روزها آغاز مرحله سراسری تزریق واکسن ایرانی، با مجوز اضطراری وزارت بهداشت است. رهبر پیش از بقیه و جلوی چشم مردم این مرحله را آغاز می‌کند. تا خیال مردم راحت‌تر باشد.

من امروز موقع دیدن این فیلم یاد دانشمندان جوان تولیدکننده واکسن بودم، چقدر آن‌ها از دیدن دریافت واکسن توسط رهبر احساس خوبی پیدا کرده‌اند. چقدر خستگی از تن‌شان بیرون رفته وقتی دیدند بالاترین مقام کشور حاصل دست‌رنج آنان را با افتخار استفاده می‌کند.

مقایسه کنید با جوانانی که برای ثبت اختراع، خرید محصولات دانش‌بنیان یا حمایت از استارت‌آپ‌های خلاقانه‌شان ماه‌ها و سال‌ها پشت در اتاق مدیران کوتوله نفتی و عشق واردات گیر می‌کنند و سرخورده می‌شوند. دانشمندان جوان تولیدکننده واکسن #کووبرکت که ایران را تبدیل به ششمین کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان کرده‌اند، حتما امروز یکی از شیرین‌ترین روزهایشان را تجربه کرده‌اند.

طرز مشت کردن دست، حالت استوار قرار گرفتن بازو و ساعد، نگاه محکم و نافذ به حضار و بعد هم بلافاصله ایستادن و مرتب کردن لباس، همه دارای پیام‌های روشن است. ترکیبی توامان از شجاعت و اقتدار به همراه افتخار و مباهات به جوان ایرانی. آقای خامنه‌ای امروز در عین اقتدار حسابی پز فرزندان جوان و دانشمندش را به دنیا داد.

از آغاز فراگیری کرونا، آقا مثل یک پدر دلسوز مردم را به رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و … توصیه می‌کردند. خودشان هم بیش از همه مسئولان عامل به این توصیه‌ها بودند و بسیاری از برنامه‌هایشان را لغو یا محدود کردند. آن توصیه‌ها و دلسوزی‌های پدرانه با این حرکت شجاعانه در دریافت واکسن ایرانی تکمیل شد.

محمدامین رضایی فعال رسانه‌ای نوشت:

تصویر رهبری هنگام تزریق واکسن، تمام قد ایستادن سیدعلی خامنه‌ای در مقابل سه گروه در جامعه ماست. تصویری که برای همیشه ماندگار شد.

غرب‌زده‌هایی که به ایران و ایرانی باور ندارند، در تاریخ توانایی ایران را در حد لولهنگ و آبگوشت بزپاش می‌دانستند و می‌دانند. او امروز عملا به جوانان ایرانی گفت: شما می‌توانید در اوج تحریم‌ها کشور ششمی باشید که واکسن کرونا تولید می‌کند، من خودم نیز جانم را در اختیار شما قرار می‌دهم تا ثابت شود با تمام وجود باورتان دارم

متحجرینی که به اسم دین مقابل علم و پیشرفت می‌ایستند. نه تنها از مسیر علم و تجربه حمایت که همه چیز را تخطئه می کنند. به عنوان یک طلبه صریح می‌گویم اگر امروز کشور و حکمرانی ما بجای فردی مثل رهبر انقلاب دست بعضی افراد مدعی دین در حوزه بود که تا مغز استحوان گرفتار تحجر هستند ما در ساحت پیشرفت صنعتی، پزشکی، هسته ای و… جز عقب مانده ترین کشورهای دنیا بودیم. امروز با بودن فقیهی که دین، عقلانیت، پیشرفت، علم و تجربه را در تنافی با هم نمیداند بلکه حمایت هم میکند به این نقطه باشکوه از علم رسیدیم.

آن دسته از مسئولینی که در تمام حوادث و اتفاقات نگاهشان به خارج است، جوان ایرانی و محصول ایرانی برایشان اهمیتی ندارد راه حل تمام مشکلات را خارج از مرزها میداند.

امروز نه با کلام که با این تصویر نشان داد که راه حل تمام مشکلات در داخل این مرزهاست، به این جوان ها فرصت بدهید، اعتماد کنید، چشم هایتان را دوباره بشویید، آن روی دیگر تهدیدهای ناشی از تحریم، فرصت هایی است که ما را ثابت میکند، خودکفا میکند، ما را قوی میکند، بزرگ میشویم، بزرگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *