اخبار داغ

ایران بزرگ تر از همه ماست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در یادداشتی نوشت: ایران ابدی از همه ما بزرگ تر است. باید به فکر ایران بود، به فکر اتحاد ایرانیان بود و بهترین تصویر ممکن از این سرزمین را داشت. در این کشور همیشه بهانه ای برای جدال و نزاع وجود […]

اشتراک گذاری
03 تیر 1400
99 بازدید
کد مطلب : 55938

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در یادداشتی نوشت:

ایران ابدی از همه ما بزرگ تر است. باید به فکر ایران بود، به فکر اتحاد ایرانیان بود و بهترین تصویر ممکن از این سرزمین را داشت.

در این کشور همیشه بهانه ای برای جدال و نزاع وجود دارد اما باید این بار بهانه ای یافت که فصل خصومت پایان یابد. دقت کنیم که مطالعات متعدد بین المللی بر تاثیرات متقابل فقر و نابرابری و منازعه تاکید دارند.

تحلیل و چرایی رای های ریخته شده به صندوق و آنهایی که مشارکت نکردند هم در بورس توجه است. اما واقعیتی مهم تر از این تحلیل ها و عددها وجود دارد و آن مردمی هستند که خسته ولی امیدوار به بهبود وضعیت خودشان هستند.

جامعه ای که به دلایل مختلف نظیر بلاهای طبیعی (زلزله، سیل و…)، فشارهای اقتصادی، احترام های از بین رفته، نزاع های بی پایان و بویژه کرونا این ویروس منحوس، روح جمعی اش زخمی و آزرده شده است، امروز منتظر این است که وضعش بهتر شود.

روز بعد از انتخابات را می توان هم به فصلی برای پایان نزاع و جدال و آغاز فصل نشاط و امید برای بهبود وضعیت کشور بدل کرد و هم می توان آن را تبدیل به فصلی جدید از نزاع های بی پایان بدل کرد.

شرط موفقیت هر سیاست و برنامه ای توسط هر دولتمردی این است که جامعه ای امیدوار و محیطی بدون تنش و جدال وجود داشته باشد. امروز ایران رئیس جمهوری جدیدی دارد و باید به او احترام گذاشت.

خوب است اشاره ای شود به سخنرانی نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری اسبق فرانسه که در زمانی که ناباورانه رقابت های انتخاباتی را به رقیب خود واگذار کرد اینچنین در مقام یک شکست خورده انتخابات با مردم فرانسه سخن گفت:

بیایید بهترین تصویر ممکن از فرانسه را داشته باشیم. فرانسه ای که می درخشد و نفرت در آن جایی ندارد….فرانسه ای که می داند زندگی تشکیل شده از پیروزی و شکست است. فرانسه ای که می داند ما در شکست ها رشد می کنیم، پس عزت خود را حفظ کنیم، میهن پرستی خود را حفظ کنیم. فرانسوی بودن خود را حفظ کنیم، دقیقا برخلاف تصویری که بعضی ها از ما نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *