اخبار داغ

زبالهای شهر ایذه و راهکار ها و اقدامات مورد نیاز و زمان مورد نیاز حل مشکل

زبالهای شهر ایذه و راهکار ها و اقدامات مورد نیاز و زمان مورد نیاز حل مشکل متاسفانه با مدیریت و انتخابات قومیتی در شورای شهر و لجاجت آنها با توسعه شهری و شهروندی و با بی سوادی و عدم آگاهی فنی در طی ۲سال گذشته این مشکل تبدیل به وضعیت حاد و امنیتی شده است […]

اشتراک گذاری
02 تیر 1400
81 بازدید
کد مطلب : 55717

زبالهای شهر ایذه و راهکار ها و اقدامات مورد نیاز و زمان مورد نیاز حل مشکل

متاسفانه با مدیریت و انتخابات قومیتی در شورای شهر و لجاجت آنها با توسعه شهری و شهروندی و با بی سوادی و عدم آگاهی فنی در طی ۲سال گذشته این مشکل تبدیل به وضعیت حاد و امنیتی شده است و هم اکنون بوی تعفن زباله در سرتاسر شهر قابل استشمام است!
این بوی زباله بوی همان انتخابهای قومگرایانه و عدم شایسته سالاری و عدم حمایت از نخبگان علمی ماست!
زباله ها یکی از ۱۰ چالش بزرگ جهانی به حساب می آیند و به منظور حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی ها روشهای دفن و بازیافت نمیتوانند به صورت کامل مشکل را حل کنند و نیاز به سوختن آنها است تا از انتشار آلودگی های مختلف جلوگیری شود.
زباله سوز های جدید با استاندارد یورو ۴ توانایی حل مشکل شهر ایذه را به صورت کامل دارد و این توانایی را دارد که حجم زباله ها را به زیر ۶درصد و آلودگی های محیطی و میکربی را به صفر برساند و این طرح در طی یکسال قابل اجرا می باشد.
دفن زباله معضلات زیست محیطی و بهداشتی ایجاد میکند و باعث انتشار و انتقال آلودگی ها و فلزات سنگین به آبهای زیرزمینی می شود.
شیرابه زباله ها به دلیل وجود زباله های عفونی بزرگترین تهدید برای سلامتی مردم است.
متاسفانه به دلیل عدم استفاده از تجهیزات مخصوص بی‌خطر سازی زباله های عفونی در سطح شهر این امکان وجود دارد تا بیماری های همه گیر و عفونی شایع شوند و سلامت جامعه را در خطر بیندازد.
این مشکل به سرعت در چند ماه قابل حل نیست و سایت دفن هم اگر راه اندازی شود همچنان مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و انتشار آلودگی آنها پابرجاست.
استفاده از زباله سوز های مدرن یورو ۴ راه حل منطقی علمی برای حل همه مشکلات و ساماندهی زباله ها ست.
ایذه بدون زباله با آب و هوای پاک قابل دسترس است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *