اخبار داغ

ابراهیم رئیسی عضو هیچ جریان و جناحی نیست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ناصر ایمانی تحلیل‌گر اصولگرا در خصوص احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: در ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که حضور نمایندگان در دولت‌های قبلی هم مسبوق به سابقه است و اتفاق تازه‌ای نیست؛ در نتیجه از این مجلس هم احتمال دارد یک یا […]

اشتراک گذاری
02 تیر 1400
99 بازدید
کد مطلب : 55703

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ناصر ایمانی تحلیل‌گر اصولگرا در خصوص احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه ابراهیم رئیسی، اظهار داشت:

در ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که حضور نمایندگان در دولت‌های قبلی هم مسبوق به سابقه است و اتفاق تازه‌ای نیست؛ در نتیجه از این مجلس هم احتمال دارد یک یا دو نفر به دولت بروند، یعنی اگر هم اتفاق رخ بدهد، به صورتی نخواهد بود که بر کار مجلس تاثیر بگذارد.

اما هنوز برای پرداختن به چنین مساله‌ای خیلی زود است و اصلا هیچ چیز مشخص نیست. تنها احتمال این مساله وجود دارد که البته طبیعی هم است.

ایمانی درخصوص احتمال حضور جبهه پایداری در دولت، گفت:

باید صبر کنیم تا ببینیم آقای رئیسی چه تصمیمی خواهند گرفت. اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که ایشان وامدار هیچ جریانی حتی اصولگرایان هم نیست، چه برسد به جبهه پایداری.

آقای رئیسی از ابتدایی که آمدند و وارد انتخابات شدند، از ایشان حمایت شد اما خودشان شخصاً عضو هیچ جریان و جناحی نیستند. به صراحت هم گفتند که من مستقل آمده‌ام بنابراین ایشان وامدار هیچ جریانی نیست؛ نه اصولگرایان، نه شورای ائتلاف، نه شورای وحدت، نه جبهه پایداری و نه …. .

بنابراین خودشان آزادانه تصمیم خواهند گرفت، ممکن است یکی دو نفر هم از نزدیکان جبهه پایداری در دولت ایشان حضور داشته باشند اما اینکه گفته شود «پایداری دولت را می‌گیرد» چنین چیزی نیست.

ایمانی در پاسخ به سوالی درخصوص رویکرد احتمالی دولت سیزدهم نسبت به مساله برجام، بیان کرد:

در این رابطه نیازاست به دو نکته توجه داشته باشید؛ نکته اول اینکه آقای رئیسی در مناظره‌ها هم گفتند که برجام یک قرارداد بین‌المللی است و ما هم به قراردادهای خودمان پایبند هستیم و نکته دوم این است که هرکسی که در کشور رئیس‌جمهور شود، لاجرم باید مساله برجام را به صورت جدی نگاه و حل کند. تحریم‌ها ظلمی است که دارد نسبت به کشور اعمال می‌شود. لذا ممکن است یک دولتی با هر رئیس دولتی روی کار بیاید و بخواهد بی‌توجه به مساله برجام و تحریم‌ها باشد؟ 

اکنون ملت ایران در حال زجر کشیدن از تحریم‌های ظالمانه هستند و حتما باید جزو اولین کارهای رئیس‌جمهور این باشد که این مشکل را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *