اخبار داغ

بسیج اساتید از بسترهای طرح دولت سایه بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سعید جلیلی گفت: امروز در یک دوره جدید هستیم، ملت آمده است و یک حماسه بزرگ را با حضور و انتخاب خودش برای پیشرفت کشور و انقلاب رقم زده است. این بستر و فرصت باید غنیمت شمرده شود و چهارسال آینده باید همراه با جهش باشد و لازمه این […]

اشتراک گذاری
31 خرداد 1400
107 بازدید
کد مطلب : 55561

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سعید جلیلی گفت:

امروز در یک دوره جدید هستیم، ملت آمده است و یک حماسه بزرگ را با حضور و انتخاب خودش برای پیشرفت کشور و انقلاب رقم زده است.

این بستر و فرصت باید غنیمت شمرده شود و چهارسال آینده باید همراه با جهش باشد و لازمه این جهش جهاد و تلاش همگانی است.

اگر امیرالمومنین علی علیه السلام هم حاکم نظام اسلامی باشد و اگر مردم عدالت را نخواهند، آن قسط محقق نمی شود.

این مفهومی که تحت عنوان دولت سایه مطرح شد شاید یکی از بسترهای آن بسیج اساتید است که باید سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند و در حد وسع خود سعی کند در تحولات کشور یک آثار مثبت و موثر به جای بگذارد. اگر کار خوبی دارد انجام می شود آن کار را با تمام وجود در حد وسع خود کمک و حمایت کند و به پیش ببرد.

بسیج اساتید می تواند اگر جایی کار ناقصی است آن را هشدار دهد و یادآوری کند و  کار ناقص را تکمیل کند. اگر خدای نکرده کار خطایی صورت می گیرد آن خطا را تصحیح و با  تمام توان کمک کند به اینکه یک کار خطا در زمان خودش تصحیح شود.

در این هشت سال کشور به هرحال روندی داشت اگر جایی خطایی بود حتما وظیفه ما بود برای کمک به دولت در جهت تصحیح آن کمک کنیم و این تضعیف دولت نبود، بلکه کمک به دولت بود؛ همچنان که اگرکار خوبی می شد باید تشکر و پشتیبانی می کردیم.

دولت نیازمند کمک مردم است و این در اندیشه دینی یکی از تفاوت های جدی اندیشه سیاسی اسلام با سایر اندیشه ها این است که کار ویژه های دولت و مردم در آن اهدافی که هست، مشترکند.

جلیلی با تاکیدبراینکه تلاش همگانی از سوی ملت و دولت باید شکل گیرد تا آن اهداف محقق شود و جهش در خور انقلاب اسلامی شکل گیرد، گفت:

لازمه آن یک تلاش و یک جهاد همگانی است و این درست نیست که در چند جلسه بگویم الحمدلله تمام شد. ما در چهار سال آینده باید چه تلاش داشته باشیم و چه کمکی می توانیم بکنیم که این موفقیت به بهترین  شکل رقم بخورد و فرق آنچه در  اندیشه اسلام با سایر اندیشه ها است، همین است.

اگر تلاشی در عرصه سیاست می شود این تلاش اقدامی برای کسب قدرت و فزونی ثروت نیست، بلکه تلاش همگانی را می خواهد و دولت نمی تواند بدون پشتیبانی و کمک ملت، مردم، نخبگان و اساتید محترم این بار سنگین را به تنهایی به دوش بکشد. همه باید کمک کنند. حالا یه وقت هست دولت رفیق شماست یه وقت ممکن است دولت رقیب شما باشد، در هر دو صورت وظیفه ماست که باید کمک کنیم.

اگر می خواهید قیام به قسط کنید، اگر ایراد و نقصی را می بینید باید آن را رفع کنید و تصحیح شود. نه رقابت باید مانع  از کمک شما به دولت شود و رفاقت مانع شود که کوتاهی یا چشم پوشی کنید. هر دو را باید رعایت کنید و این می تواند نقش بزرگ بسیج اساتید باشد.

این را خاضعانه عرض می کنم که هر دانشگاه می تواند یک دولت سایه و به تعبیر دقیق تر یک دولت شاهد برآنچه می گذرد و بر آنچه که جاری است، باشد و به پشتیبانی و تقویت آن کمک کند تا به بهترین شکل ان شاء الله به فرجام برسد؛ فقط به حداقل ها اکتفا نشود و به قله ها نگاه شود و به اینکه جهشی در شان ملت ایران انجام شود.

باید این نقش تعریف و این کار عملیاتی شود. اگر از جهاد بزرگ و جهش ایران صحبت می کنیم یک عملیات و نقشه عملیاتی و یک کار بزرگ و سترگ می خواهد. دانشگاه های ما با ظرفیت بسیاری خوبی که امروز دارند باید این را برنامه خود قرار دهند و تشکلی مثل بسیج اساتید آن را کار و دغدغه شبانه روزی خود قرار دهد که چگونه می توان به دولت کمک کرد.

در آنجایی که دولت موفق عمل می کند حتما نیاز به پشتیبانی دارد. امروز دشمنان با همه تلاش سعی خواهند کرد موفقیتی شکل نگیرد؛ همچنان که همیشه می خواستند نظام جمهوری اسلامی موفق باشد. این پشتیبانی ملت، نخبگان و کمک آنها را می خواهد که در آن نقطه های موفقیت با همه توان کمک کنند و نگذارند آن موفقیت پوشانده شود.

مردم و نخبگان نگذارند کسانی مانع آن روند موفق شوند همچنان که یک وجهه کمک دیگر این است که اگر موضوعاتی مغفول واقع می شوند این جمع های اساتید و بسیج استاتید باید به آن نقاطی که مورد غفلت واقع شده، توجه بدهند. اگر خدای نکرده خطایی و غلطی صورت می گیرد این وظیفه همه ما و بسیج استاتید است که پیش از همه سعی کنند با رصد هوشیارانه آن را متوجه شود و به تسهیل آنها کمک کند.

اگر می خواهید کشور پیشرفت کند لازمه آن این است که توجه داشته باشیم که زمان را مقتنم بشماریم و زمان سخاوتمندانه و خدا نکرده مصرفانه هزینه نکنیم. حالات و لحظات ما باید در چهار سال آینده به گونه ای سپری شود که کشور روز به روز در مسیر پیشرفت و جهش با سرعت در شان انقلاب اسلامی حرکت کند. این کار و نقشه می خواهد و بدون یک کار واقعی و اصیل ممکن نیست. لازمه آن این است که کارهای ما فراتر از همایش و گزارش و نمایش و کارهای واقعی باشد؛ همین چیزی که عارف بزرگ و فقیه عظیم الشان شهید بسیجی دکتر مصطفی چمران داشت

جلیلی در پایان افزود:

چرا چمران می تواند یک الگوی جهاد باشد؛ چون با این نگاه کار می کرد و دنبال نمایش و گزارش نبود و امام خمینی (ره) به صراحت بیان می فرمود و آن را هنر چمران می دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *