اخبار داغ

چرا صندوق رای تنها راه حل مشکلات است؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رهبر معظم انقلاب: انتخابات ریاست جمهوریِ خرداد ۱۴۰۰ آوردگاه دو نگاه و رویکرد متعارض بود. از یک سو دشمنانی بودند که با انتخابات ما مخالفند. و بر روی این محور تمرکز کردند که «مردم شرکت نمیکنند، در انتخابات ممکن است تقلّب بشود، دست برده بشود و کارهایی مانند اینها […]

اشتراک گذاری
27 خرداد 1400
133 بازدید
کد مطلب : 54939

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رهبر معظم انقلاب:

انتخابات ریاست جمهوریِ خرداد ۱۴۰۰ آوردگاه دو نگاه و رویکرد متعارض بود. از یک سو دشمنانی بودند که با انتخابات ما مخالفند. و بر روی این محور تمرکز کردند که «مردم شرکت نمیکنند، در انتخابات ممکن است تقلّب بشود، دست برده بشود و کارهایی مانند اینها بشود.

تبلیغات می کنند برای اینکه مردم شرکت نکنند. و بر همین اساس می‌گویند رأی شما اثری ندارد، در بهبود اوضاع تأثیری نمیگذارد؛ چرا بیخودی خودتان را خسته می کنید!

البته این خطِ دشمن دنباله و پژواک‌های مهمی هم در داخل کشور داشت؛ کسانی در داخل دانسته یا ندانسته دنبال حرف آنها را میگیرند و تکرار می کنند، و تلاش می کنند که این انتخابات را مایه‌ی سرشکستگیِ ملّت قرار بدهند.

خطی که به دنبال دلسرد کردن مردم از اصل انتخابات و صندوق رأی بود؛ سفسطه‌گویی‌های گوناگون درباره‌ی انتخابات حرف میزنند برای اینکه دلسرد کنند مردم را از حضور در انتخابات.

نقطه‌ی کانونی برنامه‌ی دشمن اعتبار زُدایی از نهاد انتخابات و فاصله انداختن بین مردم و صندوق رأی بود.

سوی دیگر ماجرا اما رویکرد و کُنش رهبر انقلاب قرار داشت که معتقدند انتخابات انصافاً یک فرصت بی‌نظیر است. که این فرصت را نباید از دست داد.

در این نگاه گلایه‌ها و دلخوری‌ها و نارضایتی‌های مردم به‌خصوص اقشار محروم از وضعیت اقتصادی و معیشتی به‌حق است.

بعضی از قشرهای محروم جامعه هستند که اینها خب توقّعات به‌جایی دارند و گلایه دارند از اینکه این توقّعات برآورده نشده؛ مسئله‌ی معیشت، مسئله‌ی مسکن، مسئله‌ی اشتغال… من گلایه‌ها را قبول دارم.

اما بحث سر این است که نرفتن پای صندق رأی و قهر کردن با صندوق رأی، مشکل را حل نمی کند.

در این نگاه، انتخابات فرصت نوسازی کشور است:

از جنبه‌ی داخلی، انتخابات در واقع یک نوسازی در کشور است؛ وقتی انتخابات انجام میگیرد یعنی یک افراد تازه‌نَفَسی وارد میدان میشوند، وارد کار میشوند، و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی‌ای به وجود می‌آید که این خیلی چیز مهمّی است.

چراکه تقریباً همه‌ی مراکز مدیریّتی کشور در اختیار رئیس‌جمهور است… امکانات حکومتی کشور هم همین طور، اکثر و اغلب در اختیار رئیس جمهور است.

یک کشوری با این همه ظرفیّت، اگر یک برنامه‌ریزی درست اقتصادی داشته باشد و یک مدیریّت قوی هم بالاسرش باشد که این مدیریّت البتّه باید قوی و قادر بر حلّ مسائل باشد، مردمی باید باشد، ضدّفساد باید باشد میتواند به یک کشور پیشرفته‌ی اقتصادی تبدیل بشود.

بنابراین مشکلات اگر بنا است حل بشود، به این صورت حل میشود که جمعیّت‌ها بروند، همه‌ی ما برویم پای صندوق‌ رأی و رأی بدهیم.

اگر این شرکت پُرشور مردم همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتاً یک نیروی کارآمد و باایمان و پُر‌انگیزه و علاقه‌مند به کار انتخاب بشود به وسیله‌ی مردم، خب این نورٌعلی‌نور است و آینده‌ی کشور را تضمین خواهد کرد.

علاج دردهای مزمن کشور در پُرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد، انتخاب اصلح، انتخاب شخصیّت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

البته رئیس جمهور منتخب ملت هم باید بداند مسئله‌ی اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئله‌ی اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئله‌ی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند. و خود را به «عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و تقویت تولید داخلی متعهّد بداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *