اخبار داغ

شرکت حداکثری در انتخابات دفاع از اصل نظام است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برگزاری بیش از چهل دوره انتخابات است. اصلاً بشر با انتخاب زنده است و با انتخاب زندگی می‌کند؛ امّا گاهی انتخاب غلط است، گاهی درست! اگر انتخاب غلط باشد هزینه‌ی سنگینی دارد، اگر هم درست باشد آثار فراوانی دارد.‌‌اوّلین […]

اشتراک گذاری
27 خرداد 1400
86 بازدید
کد مطلب : 54976

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی:

یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برگزاری بیش از چهل دوره انتخابات است. اصلاً بشر با انتخاب زنده است و با انتخاب زندگی می‌کند؛ امّا گاهی انتخاب غلط است، گاهی درست! اگر انتخاب غلط باشد هزینه‌ی سنگینی دارد، اگر هم درست باشد آثار فراوانی دارد.
‌‌
اوّلین نکته در انتخابات ریاست‌جمهوری که باید دقت کرد، انصاف است. انصاف خلاف را کنار می‌زند. امیر‌المؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید: «اَلإنصافُ یَرفَعُ الخِلافَ وَ یُوجِبُ الاِئتِلاف»؛ آدم منصف آرام است. در روایت داریم که نظام جامعه به انصاف و مواسات وابسته است.
‌‌
اصلاً کاری با رئیس‌جمهور نداریم. هرکسی رئیس‌جمهور بوده، ولی وزارتخانه‌ها سیاستی داشته‌اند که طبق همان تا امروز جلو آمده و پیشرفت عظیمی داشته است. بی‌انصافی است اگر کسی بگوید در ۴۲ سال گذشته کارنشده! کار شده، خوب هم شده است. پس، باید انصاف را رعایت کنیم.

شرکت حداکثری در انتخابات هم موجب کارآمدی و دفاع از اصل نظام است. امام می‌فرمود از اوجب واجبات است. اگر ما مشارکت کم‌رنگی داشته باشیم، موجب خوشحالی دشمن می‌شود. امروز کسانی که اعتبارشان را از این نظام و رهبری دارند و چند سال بر اریکه‌ی قدرت نشستند و در کلیپ‌هایشان می‌گویند ما رأی نمی‌دهیم، این‌ها دارند پروژه‌ی منجی‌سازی را در کشور مطرح می‌کنند. از خدا بترسید! اگر امام را قبول دارید، امام می‌گوید شرکت فریضه است و ترکش گناه کبیره است.
‌‌
در انتخابات شرکت کنید و رأی بدهید. رأی سفید هم ندهید، رأی سفید ارزشی ندارد و آراء را بالا نمی‌برد. طبق آیه‌ی ۱۲۰ سوره‌ی توبه مطمئن باشید هر کاری که کفار را خشمگین کند، عمل صالح است. البته غیر از مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح هم مطرح است.
‌‌
امیدواریم که از باب «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِم» این تغییر ایجاد شود و اوضاعمان بهتر شود. عزیزانی هم که تأثیرگذارند، به‌صحنه بیایید و طرفدارانشان را به رأی‌دادن دعوت کنند. خداوند در قرآن گناه کتمان را بسیار مذمت کرده است. به‌صحنه بیایید و هر کدامتان به میزان تأثیرتان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *