اخبار داغ

خط تخریب علیه تغییر؛ از روحانی تا بی‌بی‌سی

نقش رئیسی در فیلتر تلگرام چه بود؟ به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت: روحانی که اجازه نقش‌آفرینی و دخالت در انتخابات ریاست‌‌جمهوری را ندارد، حالا به‌نفع یکی از کاندیداها و علیه کاندیدایی که رای بیشتری دارد، ورود انتخاباتی دارد. بهانه این ورود انتخاباتی تبیین اقدامات دولت است اما در عمل […]

اشتراک گذاری
27 خرداد 1400
137 بازدید
کد مطلب : 54925

نقش رئیسی در فیلتر تلگرام چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت:

روحانی که اجازه نقش‌آفرینی و دخالت در انتخابات ریاست‌‌جمهوری را ندارد، حالا به‌نفع یکی از کاندیداها و علیه کاندیدایی که رای بیشتری دارد، ورود انتخاباتی دارد.

بهانه این ورود انتخاباتی تبیین اقدامات دولت است اما در عمل از تمام اجزای دولت خواسته «نگاهی به عملکرد رئیسی در حوزه فیلترینگ داشته باشند.»

طبیعی است که اگر دولت قرار است عملکردی را به استاندارانش ارائه دهد تا کارنامه دولت را برای مردم تشریح کنند، این اقدام را در هفته پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری نباید انجام دهد و مهم‌تر از آن نباید در گزارش کار خود بخواهد عملکرد کاندیداهای انتخابات را مدنظر قرار دهد.

نقش رئیسی در فیلتر تلگرام چه بود؟

دستور فیلتر تلگرام در اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ یعنی حدود ۱۰ماه پیش از ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه‌قضائیه صادر شد. در آن زمان رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت.

رئیسی پس از اینکه به قوه‌قضائیه رفت، پرونده بیژن قاسم‌زاده، قاضی‌ صادرکننده دستور فیلتر تلگرام را به دادگاه ارسال کرد. قاسم‌زاده به اتهام رشوه‌گیری «به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و پرداخت جزای نقدی» محکوم شد و درحال حاضر در زندان است.

متن بخشی از گزارش ربیعی درباره رئیسی، برگرفته از گزارش چندی‌قبل یک سایت اصلاح‌طلب است. سایت رویداد۲۴ در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه در گزارشی با عنوان «کارنامه ابراهیم رئیسی درباره فیلترینگ چرا رئیس دستگاه قضا درباره فضای مجازی اظهارنظر نمی‌کند؟» به موضوع کارنامه رئیسی درباره فیلترینگ پرداخته است.

نکته قابل‌تأمل این است در گزارشی که ربیعی خطاب به استانداران و اعضای دولت نوشته و خواستار حمله به مواضع رئیسی شده است، دقیقا بخشی از دستور ربیعی که مربوط به فضای مجازی است، کپی گزارش سایت رویداد۲۴ است.

در ۳ روز پایانی، دولت به میدان آمده تا با استفاده از منابع مالی هنگفت و هزاران مدیر استانی‌اش، علیه رئیسی عملیات کند تا نتیجه انتخابات به‌‌گونه‌ای رقم بخورد که رئیسی و همتی به دور دوم راه پیدا کنند. با ورود این دو به دور دوم، اصلاح‌طلبان از شیوه‌هایی همچون ترساندن مردم از رقیب و هر ابزار دیگری استفاده خواهند کرد تا همتی پیروز انتخاب شود.

دولت، اصلاح‌طلبان و حزب عدالت و توسعه در تخریب رئیسی یک یار کمکی دیگر دارند و آن رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب به‌ویژه شبکه بی‌بی‌سی‌فارسی است. رسانه دولت انگلیس برای تخریب رئیسی از هیچ گزاره‌ای چشم‌پوشی نکرده و حتی او را نامزدی معرفی کرده که به «سرکوب مخالفان در دهه ۶۰ شهره است.»

به‌طور حتم در روزهای آینده نیز این خط تخریب شدیدتر دنبال خواهد شد، چه ازسوی دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان و چه ازسوی رسانه‌های بیگانه که پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری در تعارض با اهداف‌شان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *