اخبار داغ

انتخابات در ۲۶ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با مردم سخن گفتند. ایشان در این سخنرانی تلویزیونی از مردم دعوت کردند تا با حضور در انتخابات، سرنوشت کشور را رقم بزنند. ایشان فرمودند هدف […]

اشتراک گذاری
26 خرداد 1400
142 بازدید
کد مطلب : 54873

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با مردم سخن گفتند. ایشان در این سخنرانی تلویزیونی از مردم دعوت کردند تا با حضور در انتخابات، سرنوشت کشور را رقم بزنند.

ایشان فرمودند هدف دشمن این است که این انتخابات به صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نگیرد یعنی مردم از نظام فاصله بگیرند. چون عدم حضور مردم در انتخابات طبعا فاصله‌گیری مردم از نظام جمهوری اسلامی است. ایشان اضافه کردند گلایه‌های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول دارم اما عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم، راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است.

در پایان رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصیه کردند تمهیدات بهداشتی را در شعب اخذ رای فراهم کرده، مشکل کمبود تعرفه را حل کنند، از شعب اخذ رای در خارج از کشور پشتیبانی کنند وبا هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد کنند.

صبح امروز محسن مهرعلیزاده در نامه‌ای به وزیر کشور از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد. سپس علیرضا زاکانی اعلام کرد به نفع ابراهیم رئیسی انصراف می‌دهد. سعید جلیلی هم عصر در بیانیه‌ای انصراف خود را در حمایت از رئیسی اعلام کرد. اکنون چهار نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در صحنه رقابت باقی مانده‌اند.

عبدالناصر همتی در پیامی خطاب به محسن مهرعلیزاده نوشت در مسیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در غیاب جریانات مهم سیاسی برگزار می شود، حضرتعالی با آزادگی و صراحتتان نقش ارزنده‌ای به نمایش گذاشته و سعی کردید تا صدای حذف‌شدگان این رقابت باشید. حال که با انصراف خود از ادامه حضور در انتخابات، مسوولیت مرا سنگین تر کرده‌اید از حضرتعالی طلب دعای خیر جهت ادامه این راه پرنشیب و نیز کمک فکری و عملی برای فردای بهتر ایران عزیزمان را دارم.

سیدمحمد خاتمی، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده است او در دیدار با اعضای فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران گفته: امیدوارم مردم همت کنند و هم در انتخابات شوراها و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و رای بدهند تا آن طرحی را که کشیده‌شده که فرد مشخصی به هر قیمت رای بیاورد، به هم بزنند.

با نزدیک شده به روز انتخابات مسئولان از تمهیداتی که برای برگزاری انتخابات اندیشیده‌اند می گویند:

امروز جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد. روحانی گفت:

دولت همه تلاش خود را به کار گرفته که انتخاباتی سالم همراه با تضمین سلامت مردم و رای‌دهندگان برگزار شود و شاهد رقم خوردن افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشیم. او بر جدیت در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مقررات تاکید کرد.

سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به لغو ممنوعیت تردد شبانه در ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه گفت:

شب جمعه و شب شنبه منع تردد شبانه لغو و خودروها جریمه نمی‌شوند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق همه تلاش خود را برای تامین برق مطمئن و پایدار در روز انتخابات به‌کار خواهد بست و پرسنل صنعت برق در نیروگاه‌ها، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع به طور کامل در آماده باش خواهند بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه ۲۷ خردادماه هر گونه فعالیت‌ تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *