اخبار داغ

اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به فاصله سه روز تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حضور و مشارکت مردم دغدغه بسیاری از مسئولان و چهره‌های سیاسی است. اصولگرایان چشم انتظار انصراف‌های دیگر نامزدها به نفع حجت الاسلام «ابراهیم رییسی» هستند و اصلاحات نتوانسته است به اجماعی درباره نحوه حضور در انتخابات پس از […]

اشتراک گذاری
25 خرداد 1400
127 بازدید
کد مطلب : 54650

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به فاصله سه روز تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حضور و مشارکت مردم دغدغه بسیاری از مسئولان و چهره‌های سیاسی است. اصولگرایان چشم انتظار انصراف‌های دیگر نامزدها به نفع حجت الاسلام «ابراهیم رییسی» هستند و اصلاحات نتوانسته است به اجماعی درباره نحوه حضور در انتخابات پس از رد صلاحیت گزینه‌های مورد نظر خود دست یابد.

بسیاری از چهره‌های سیاسی و مسئولان از مردم خواستند در پای صندوق‌های رای حضور یافته و از حق خود برای انتخاب فردی اصلح استفاده کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی ویدیویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، از مردم خواست در انتخابات حضور گسترده داشته باشند.

بهزاد نبوی رییس جبهه اصلاحات هم با اشاره به اینکه باید مانع تحقق سناریوی طراحی شده شویم؛ در پیامی ویدیویی گفت: هدف ما از دعوت مردم برای حضور در پای صندوق های رای، پیروزی خودمان در انتخابات نیست بلکه ما برای نجات ایران می‌گوییم در انتخابات شرکت کنید.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دیدگاه افرادی که با نگاه متحجرانه به حضور مردم قائل نیستند و یا کسانی که با مردم رفتار ابزارگونه دارند، با باورهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی همخوانی ندارد. جمهوریت در نظام اسلامی برخاسته از دین ماست و دعوت به مشارکت، مجاهدتی دوران‌ساز است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در توییتر نوشت: تیمی که بازی می‌کند زنده است، زندگی می‌کند و زندگی می‌بخشد. ممکن است شیوه رقابت، مثل مسابقه ایران و بحرین باشد، اما این دلیلی به کنار کشیدن نیست. ما زندگی می‌خواهیم و برای زندگی می‌جنگیم؛ حتی اگر داوری‌ها یک‌سویه باشد. به‌جای بازی نکردن، تسلیم شدن و مردن، بازی کنیم.

در حالی که برخی خبرها از جلسه بامداد سه شنبه جبهه اصلاحات حکایت از تصمیم آن‌ها برای حمایت از «عبدالناصر همتی» داشت در نهایت رای‌گیری مشخص کرد که جبهه اصلاحات در این دشواری انتخاب، به دلیل رد صلاحیت همه گزینه‌های خود؛ از نامزدی حمایت نخواهد کرد. با این همه اما به نظر می‌رسد با توجه به حمایت حزب کارگزاران از همتی در این جبهه هم دو دستگی به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *