اخبار داغ

نامزد های ریاست جمهوری از مریخ آمده اند!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، تصمیمات و اقدامات انجام شده در کشور در حالی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری زیر سوال می‌رود که اغلب نامزدها در اتخاذ آن تصمیمات نقش داشتند اما نوع رفتار و گفتار آن‌ها و فرافکنی تبعات تصمیمات خود بر دوش دولت به گونه‌­ای است که به تعبیر رییس جمهوری […]

اشتراک گذاری
24 خرداد 1400
101 بازدید
کد مطلب : 54493

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، تصمیمات و اقدامات انجام شده در کشور در حالی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری زیر سوال می‌رود که اغلب نامزدها در اتخاذ آن تصمیمات نقش داشتند اما نوع رفتار و گفتار آن‌ها و فرافکنی تبعات تصمیمات خود بر دوش دولت به گونه‌­ای است که به تعبیر رییس جمهوری گویی از مریخ آمده اند.

حسن روحانی هم در واکنش به مطالب غیرواقعی و کذب اعلام شده مناظره‌ها گفت:

انکار دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است و این نه تنها ظلم به کلیت نظام و کشور بلکه ظلم به مردم و رای قاطع اکثریت جامعه است.

تصمیمات اصلاح قیمت بنزین و کرونا

زیر سوال بردن تصمیم افزایش قیمت بنزین، مقصر اعلام کردن دولت درباره حوادث پس از این تصمیم و فراموشی عامدانه مسوولیت خود از سوی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در این زمینه موجب شد شورای اطلاع رسانی دولت درباره این اتهام‌زنی غیرمنصفانه بیانیه ای صادر کرد:

الف) تصمیم اصلاح قیمت حامل های انرژی در جلسات متعدد سران سه قوه مورد بحث قرار گرفته است و پس از اینکه در خصوص همه ابعاد و جوانب آن، ‌ اتفاق نظر حاصل شد، مصوبه به امضا سران سه قوه رسیده و خدمت مقام معظم رهبری ارسال گردید.

ب) پس از تایید مصوبه از سوی رهبر انقلاب نیز، اجرای مصوبه از سوی شورای امنیت کشور در دستور کار قرار گرفت.

پ) تمام درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت شد و دولت مطلقا درآمدی از این راه برای مصارف بودجه‌ای دریافت نکرد.

ج) تحرکاتی که صرفا با هدف تخریب دولت انجام شد، کشور را با اعتراضات آبان ماه ۹۸ مواجه ساخت که با بیانات صبح یکشنبه ۹۸/۸/۲۶ مقام معظم رهبری این توطئه خنثی شد. البته و در بررسی‌های پسینی نیز هیچ‌گاه نقش عوامل و افرادی که اینچنین منافع و مصالح ملی به مسلخ رقابت‌های جناحی ناموجه بردند، مورد توجه قرار نگرفت.

د) نحوه و شیوه برخورد با اغتشاش جزء مسئولیت‌های دولت نیست.

برجامی که عزیز شده؛ تحریمی که فراموش شده

از دیگر شگفتی‌های مناظره های انتخاباتی اخیر، اعلام موضع نامزدها درباره توافق هسته‌ای و برجام بود. شخصیت‌هایی که خود یا همفکران آن‌ها هشت سال تمام برجام را مورد هجمه‌ قرار داده و دستگاه دیپلماسی را به سبب تن دادن به چنین قراردادی بارها با سنگین‌ترین تهمت‌ها و دروغ‌ها مورد حمله قرار می‌دادند؛ در مناظره طرفدار اجرای این توافق و تعامل با جهان شدند.

واکنش چهره‌های سیاسی به مناظره‌ها

هر سه دور مناظره‌های انتخاباتی هم از نظر محتوی و هم سبک برگزاری از سوی بسیاری از تحلیلگران مورد انتقاد قرار گرفته است.«محسن امین زاده» معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات درباره دیدگاه‌های نامزدها به مسائل خارجی و روابط بین الملل اظهار نگرانی شدید و تصریح کرد:

به حاشیه راندن و حذف موضوع تحریم‌ها در مناظره‌های انتخاباتی و اظهارات مبهم و انحرافی نامزدهای اصولگرا نسبت به این موضوع، تصویر نگران‌کننده‌ای از آینده کشور به نمایش می‌گذارد و اظهارات برخی نامزدها که خود دست اندرکار بوده‌اند و در ایجاد این فاجعه برای ملت ایران نقش موثر داشته‌اند، تصور اداره دوباره این امور توسط آنان را به تصویری هولناک از آینده کشور و اقتصاد کشور بدل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *