اخبار داغ

در ایران، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نهایی نیست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، استفن کینزر خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز درباره تنش‌های اخیر و نشست‌های وین بیان کرد: به نظر می‌رسد تمایل هر دو طرف برای احیای برجام یا موارد مشابه آن وجود دارد. این واقعیت که برخی از دشمنان حوزه خلیج فارس ایران در حال حاضر به صورت دیپلماتیک با ایران درگیر هستند، نشانگر […]

اشتراک گذاری
24 خرداد 1400
95 بازدید
کد مطلب : 54548

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، استفن کینزر خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز درباره تنش‌های اخیر و نشست‌های وین بیان کرد:

به نظر می‌رسد تمایل هر دو طرف برای احیای برجام یا موارد مشابه آن وجود دارد. این واقعیت که برخی از دشمنان حوزه خلیج فارس ایران در حال حاضر به صورت دیپلماتیک با ایران درگیر هستند، نشانگر پذیرفتن این احتمال است که برجام احیا می‌شود. 

طرف آمریکایی می‌خواهد برخی از تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند و مشخص نیست که آیا طرف ایرانی این مسئله را قبول می‌کند یا خیر. اسرائیل البته مخالف است، اما استقبال پرشور نتانیاهو از حزب جمهوری‌خواه در ایالات متحده به معنای آن است که دموکرات‌هایی مانند بایدن دیگر احساس تکلیف نمی‌کنند که از او حمایت کنند.

برخی مایلند که برجام را پایه‌ای برای آشتی مجدد ایران و آمریکا شود وی در ادامه گفت: اگرچه برای اینکه توافق دوباره احیا شود، هنوز یک اختلاف بین ایران و ایالات متحده وجود دارد که یک راه طولانی برای حل آن باید طی شود.

این دو دشمن طی سالیان طولانی مشکلات بزرگی برای یکدیگر ایجاد کرده‌اند. برخی مایلند که برجام را به عنوان پایه‌ای برای آشتی مجدد در نظر بگیرند. با این حال، در واشنگتن، بسیاری آن را آغاز مرحله جدیدی برای توافق جدید می‌دانند.

نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در مورد نشست وین وجود دارد، اما تا زمانی که ایالات متحده همکاری صمیمی خود را با اسرائیل حفظ کند، هیچ پیشرفت واقعی وجود ندارد و در این شرایط، گام بعدی که می‌تواند برقراری روابط دیپلماتیک باشد، به نظر دور از دسترس است.

من تاثیر این انتخابات را بسیار حیاتی نمی‌دانم زیرا همه می‌دانیم که در ایران، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نهایی نیست.

به نظر می‌رسد ایران، مانند ایالات متحده، خواهان توافق است. اینکه هر طرف تا چه حد مایل به سازش هستند، در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *