اخبار داغ

انتخابات در ۲۴ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مدعی شده در سال۹۲ به دلیل پیش‌بینی پیروزی قطعی هاشمی رفسنجانی در انتخابات، گزارشی علیه او نوشته و با قرائت آن در شورای نگهبان، اعضای این شورا را واداشته تا هاشمی را رد صلاحیت کنند. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان […]

اشتراک گذاری
24 خرداد 1400
143 بازدید
کد مطلب : 54614

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مدعی شده در سال۹۲ به دلیل پیش‌بینی پیروزی قطعی هاشمی رفسنجانی در انتخابات، گزارشی علیه او نوشته و با قرائت آن در شورای نگهبان، اعضای این شورا را واداشته تا هاشمی را رد صلاحیت کنند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این مهم امروز در توییتی نوشت: آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی وی نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا براساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری هم در توییتی در واکنش به اظهارات مصلحی، به عنوان رییس ستاد مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ٩٢ از شورای نگهبان درخواست کرده برای جبران حقوق پایمال شده و احترام به افکار عمومی به جای هرگونه پاسخگویی غیرموثر، اقدام به انتشار فیلم و صوت کامل جلسه بررسی صلاحیت مرحوم هاشمی کند.

در ادامه واکنش‌ها به سخنان مصلحی، محسن هاشمی رفسنجانی نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته و ضمن یادآوری اظهارات مرحوم هاشمی درباره انتساب ردصلاحیت خود به وزیر اطلاعات وقت، از رهبر معظم انقلاب تظلم‌خواهی کرده است.

محسن هاشمی نوشته است: امروز که در سایه اقتدار جنابعالی، توصیه و مطالبه به حق شما در مورد جبران، از سوی دستگاه‌های مسوول شنیده نمی‌شود، فردا چه برسر مردمسالاری دینی خواهد آمد.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره تعدد نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است نگران تکرار تجربه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ٩٢ هستیم که انتخابات برده را واگذار کردیم. خطاب به قاضی زاده، جلیلی، زاکانی و رضایی به عنوان برادر کوچک نگرانی اقشار جامعه را از کثرت آرا اعلام می‌کنم و باید نشستی داشته باشیم و به تصمیم مشترک جمعی برسیم و این تصمیم رقابت پنج نفره تا ته خط نیست.

متکی همچنین درباره عدم وحدت در انتخابات شورای شهر تهران و ارایه فهرست توسط اصولگرایان گفته چمران و سروری به شورای وحدت آمدند و با آنها گفت‌وگو کردیم تا برای شورای شهر یک لیست بدهیم اما متاسفانه یک نفر برای انتخابات شورای شهر کسانی را داشت که حتما باید در فهرست قرار می‌گرفتند. متکی از قول حدادعادل هم گفت امکان یکی شدن نیست حتی به بهای باختن.

علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که تا دیروز حرف از ماندن می‌زدند امروز تلویحا از کناره‌گیری گفته‌اند.

قاضی‌زاده در توییتی نوشته است در مسیر فداشدن برای انقلاب و مردم همچون برادران شهیدم کماکان چون کوه ایستاده‌ام. قطعا باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد و از هیچ اقدامی برای عمل به حجت شرعی دریغ نخواهم کرد.

زاکانی هم در مسجد نارمک گفته است: جریان انقلاب نسبت به این پنج نفر ارجحیت دارد و باید دید در این جریان چه کسی ارجح است و به سراغ آن رفت که این کاملا مشخص است. هر پنج نفر جدی کار می‌کنند اما آیا باید تا پایان انتخابات بمانند؟ نباید اجازه داد سال ۹۲ تکرار شود پنج نامزد باید باهم صحبت کنند که مردم را گرفتار تشتت نکنند و باهم هم‌افزایی داشته باشند.

اما در طرف مقابل، عبدالناصر همتی از ماندن گفته و در توییتی نوشته است: تا آخرین روزنه‌ مسدود نشده، تا آخرین بهانه برای امید و تا آخرین شهروند امیدوار خواهم ایستاد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه گفته ۳۲۴ صندوق رای در ۱۳۳ نمایندگی ایران در خارج از کشور، اخذ رای انجام می دهند اما به دلیل کارشکنی دولت کانادا در این کشور صندوق رای نداریم.

محمدجوادظریف وزیر امور خارجه در ویدیویی که در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام منتشر کرده مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده است.

ظریف گفته است: من به سهم خود شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرده است اما قهر با صندوق رأی قطعا راه‌حل نیست و اگر به مشکلات نیافزاید از آنها نخواهد کاست.

▫️هزاد نبوی رییس جبهه اصلاحات هم در ویدیویی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت اگر مردم به صحنه بیایند ما هم در انتخابات شوراها و هم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز هستیم و مانع تحقق سناریوی طراحی شده خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *