اخبار داغ

بخشی از سخنان سرکار خانم سیده سیما احمدپوری کاندیدای ششمین انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اهواز

اداره شهر جز با مشارکت شهروندان نمی‌تواند به مرحله اجرا درآید یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر است  از این جهت بایدگفت شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم، مسئولان و متخصصان عمل نموده و در راستای توسعه پایدار و […]

اشتراک گذاری
24 خرداد 1400
151 بازدید
کد مطلب : 54518

اداره شهر جز با مشارکت شهروندان نمی‌تواند به مرحله اجرا درآید

یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر است  از این جهت بایدگفت شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم، مسئولان و متخصصان عمل نموده و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری خوب و سالم که ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی دارد تلاش کنند.

بررسی کارشناسی ایده شهروندان و در نهایت کمک به انجام آن حلقه گم شده مشارکت است
“زیباسازی شهر،احداث یک سازه یا طراحی یک المان شهری نیست بلکه حفظ یکپارچگی در فرایند زیباسازی ست و باید در رأس کار متخصصین و جوامعی قرار گیرد که قصد احداث فضاهای زیبا دارند “
زیبایی محیط از مقوله های مهم در راستای دست یابی به آرامش روحی و روانی شهروندان محسوب می شود. فرآیند زیباسازی شهری که بر پایه مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد، منجر به ایجاد فضاهای عمومی مطلوبی می‌شود که نقش مهمی در سلامت، شادابی و رفاه مردم ایفا می‌کند.
شاید یک ایده برای زیبا سازی محیط پیرامون خود داشته باشید ولی ندانید که چگونه آن را اعمال کنید ، بررسی کارشناسی ایده شهروندان و در نهایت کمک به انجام آن حلقه گم شده مشارکت است. اگر شهـروند در مقابل خیابان و محله زندگی خود حس مالکیت داشته باشد ، بی شک در نگهداری آن،ارائه ایده و کمک به زیباسـازی آن رغبت بیشتری نشان داده و فعال تر میشود و باید به این باور برسیم که هیچ تغییری بدون همکاری و تعامل با شهروندان به شکل کامل میسر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *