اخبار داغ

انتخابات در ۲۳ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روز گذشته فهرست مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران برای انتخابات شورای شهر تهران منتشر شد. در جبهه اصولگرایان هم شوراهای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب فهرست‌های جداگانه‌ای برای شورای شهر تهران منتشر کرده‌اند. غلامعلی حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره کاندیداتوری دختر شهید سردار سلیمانی در انتخابات شورای […]

اشتراک گذاری
23 خرداد 1400
134 بازدید
کد مطلب : 54474

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روز گذشته فهرست مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران برای انتخابات شورای شهر تهران منتشر شد. در جبهه اصولگرایان هم شوراهای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب فهرست‌های جداگانه‌ای برای شورای شهر تهران منتشر کرده‌اند.

غلامعلی حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره کاندیداتوری دختر شهید سردار سلیمانی در انتخابات شورای شهر تهران گفته است نرجس سلیمانی به شکل مستقل برای نامزدی تصمیم گرفته بود و ما از او درخواست نکرده بودیم اما احتمال دادیم اگر اطلاع‌رسانی مناسب صورت نگیرد و رای نیاورد، دشمنان کشور در خارج و داخل این موضوع را دستاویز کنند و بگویند مردم ایران از آرمان‌های شهید سلیمانی فاصله گرفتند، برای جلوگیری از چنین اتفاقی امکانات را در اختیارش گذاشتیم و خواستیم در فهرست ما باشد و او هم پذیرفت.

دیروز ستاد انتخابات کشور توضیحاتی در خصوص روند قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها منتشر کرد، در این بیانیه توضیحی آمده که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در آخرین روز از مرحله رسیدگی به شکایات داوطلبان ردصلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها و استان‌ها؛ بر خلاف تبصره ۳ ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اقدام به رد صلاحیت تعدادی از داوطلبانی کرده است که قبلا در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها تایید شده بودند.

از آنجا که رد صلاحیت این افراد، مغایر با تصریحات موازین قانونی و بدیهیات حقوق شهروندی است، وزارت کشور، پس از استعلام از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، به مسوولیت قانونی خود در صیانت از حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان عمل کرد و افراد تائید صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت را جهت انجام مراحل قانونی بعدی به فرمانداری‌های ذیربط معرفی کرد.

دیروز سومین و آخرین مناظره داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و دولت مجددا به اظهارات برخی از داوطلبان واکنش نشان داد:

حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مطالب غیرواقعی و کذب مطرح شده، گفت انکار دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است و این نه تنها ظلم به کلیت نظام و کشور بلکه ظلم به مردم و رای قاطع اکثریت جامعه است.

علیرضا معزی معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس‌جمهوری هم در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اظهارات دیروز نامزدها درباره مذاکره و برجام نوشت: تعامل سازنده با جهان، شعار روحانی در ۹۲ بود و برجام، کارنامه‌اش در ۹۶. حالا اما تعامل سازنده با جهان، شعار رقیب او در ۹۲ است و دیگر رقیبش در ۹۶ هم از برجام دفاع می‌کند. اینک که نه مذاکره جنایت است و نه توافق خیانت، دریغ از آن همه هزینه به خاطر انزواجویی و مذاکره‌ستیزی دوستانشان.

شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای درباره اظهارات نامزدها درباره طرح اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در آبان ۹۸ اعلام کرد که اصلاح قیمت بنزین تصمیم کلان ملی و حاکمیتی بوده است که در جلسات متعدد سران قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از اینکه در خصوص همه ابعاد و جوانب آن، ‌ اتفاق نظر حاصل شد، مصوبه به امضا سران سه قوه رسید و خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد و پس از تایید مصوبه از طرف ایشان، اجرای مصوبه از به وسیله شورای امنیت کشور در دستور کار قرار گرفت.

دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا هم در واکنش به اظهارات سید ابراهیم رییسی درباره تجمع انتخاباتی اهواز در مناظره دیروز اعلام کرد با وجود تاکید فراوان، پروتکل‌های بهداشتی در این تجمع رعایت نشد.

ستاد مردمی حامی رییسی در پاسخ گفته بیانیه‌های صادر شده از طرف ستاد مقابله با کرونا متناقض و ناشی از نگاه سیاسی است. به جز موارد اندکی که ناشی از شور و شوق اجتناب‌ناپذیر مردم از دیدن مقامی مسوول میان خودشان پس از هشت سال بود، پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به طور کامل اجرایی شده است.

با پایان مناظره‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی، برخی تحلیل‌گران سیاسی و مردم منتظر انصراف تعدادی از داوطلبان ریاست‌جمهوری هستند اما سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته تا آخر در انتخابات می‌ماند و سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی هم خبر انصراف او را تکذیب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *