اخبار داغ

وزیر خارجه دولت سلام فردی با تجربه تجارت بین‌الملل خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در خصوص برنامه‌های دولت خود برای رفع دغدغه‌های مردم گفت: این دغدغه‌ها به درستی دغدغه عموم مردم است اما باید ریشه یابی شود؛ قبلا چند عکس نشان […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
111 بازدید
کد مطلب : 54328

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در خصوص برنامه‌های دولت خود برای رفع دغدغه‌های مردم گفت:

این دغدغه‌ها به درستی دغدغه عموم مردم است اما باید ریشه یابی شود؛ قبلا چند عکس نشان دادم که نحوه توزیع ثروت و بیکاری چگونه بوده از سال ۱۳۴۵ براساس شاخص و آمار همچنان این روند در حال تکرار است و وضعیتی که در حوزه اشتغال است. بخش خدمات و کارمندی در حال افزایش است.

من از این موضوعاتی که نشان‌دهنده عدم توازن در بخش آموزش و مسکن است سخن می‌گویم؛ همین هم باعث شده مهاجرات سراسری شکل بگیرد و این مهاجرت سراسری آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق را افزایش می‌دهد؛ دلایل هم روشن است. منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها استضعاف‌گر هستند. مردم این را از چشم نحوه مدیریت ناکارآمد می بینند و همین باعث دلزدگی می‌شود.

مردم ما می‌بینند کشورهای در حال توسعه رشد پیدا کردند و ما دچار انسداد شدیم؛  کارنامه همه دولت‌ها در این حوزه مشخص است و هر دولتی عملکرد مثبت و منفی داشتند اما این مسائل حل نشده و هر بار در مناظره‌ها این مسائل تکراری ذکر می‌شود. این اختلالات اجتماعی را مردم از نحوه مدیریت می بینند. 

در همین فقره کرونا مردم بسیار گرفتار شدند و پدر و مادر سرپرست خانواری فوت شده و مردم سوء تصمیم‌گیری می‌بینند که بین نان و جان مانده‌اند و به آن‌ها می‌گوییم کار نکنید بعد هم که صحبت می‌شود می‌بینیم مورد عتاب قرار می گیرند. به آقای روحانی می‌گویم در این جمع حاضر کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد شما از دفترتان خارج شوید و به صدا و سیما بیایید بنده در خصوص همه موضوعات با شما مناظره می‌کنم.

در موضوع بنزین هیچ کسی گردن نگرفت و نهایتا مقام معظم رهبری ورود کردند. مساله اصلی ما نظام دیوان سالار کشور است که ۷۰، ۸۰ سال است وجود دارد که تغییر نکرده و باعث شده آن‌هایی که به دولت متصل هستند ثروتمندتر و مردم ضعیف‌تر شوند. باید نوع نگاه مسئولین به مردم تغییر کند. ما روز به روز مردم را از میدان خارج کردیم. ما پیش‌بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم. ما اختیار عزل و نصب مدیران را به مردم خواهیم داد. اگر دوسوم مردم شهری از مدیری ناراضی باشند دولت او را عزل خواهد کرد. همه شهرستان‌ها از نظر ما پایتخت هستند و اختیار هیات دولت را خواهند داشت.

قاضی‌زاده هاشمی در دومین بخش سخنان خود در نقد اظهارات سایر کاندیداها گفت:

مردم عزیز ایران، سپردن درمان و سپردن حل مسائل امروز به بانیان وضع موجود مثل سپردن درمان کرونا به ویروس کرونا است. دوستان طوری صحبت می‌کنند که گویی از بیرون آمده‌اند و در دولت نبوده‌اند. کمترین سهم در سیستم مدیریتی کشور را بنده دارم. بعد از موضعی حرف‌هایی می‌زنند که ۸ سال پیش با بیان بهتری زده شده است.

این اختیار فوق‌العاده‌ای که رهبری به این دولت داد حتی برای مذاکره با آمریکا این دولت نتوانست استفاده کند. اگر نتوانستید دولت را اداره کنید و ساختارها استضعاف‌گر است، تصمیم کس دیگری است؟ راه حل امروز تغییر نسل سیاستمداران است. ما جوانان و زنان قابلی داریم و به آن ها احتیاج داریم تا ما را از وضع موجود خارج کنند. دغدغه مردم این است که چرا مسائل مذمن می‌ماند و حل نمی‌شود.  دولت‌ها ضدمردمی و ریاستی و متعلق به طبقه خاص شده‌اند؛ فامیل‌ها رفته‌اند و فامیل‌های دیگر آمده‌اند. معلم و بازنشسته ما این‌ها را می‌بینند. من به عنوان راه حل عرض کنم که باید جوانان بیایند و مثل اول انقلاب که جوانان در کنار مردم قرار گرفتند، همچنان آن جوانان هستند.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دوم آخرین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص رشد افسارگسیخته قیمت‌ها و نابسامانی نظام توزیع و نقش دولت برای ساماندهی آن گفت:

برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت؛ وقتی از رفع تورم به عنوان ام المصائب یاد می‌کنیم، یعنی بسیاری از مشکلات ناشی از تورم است. وقتی به ساختارهای ایجاد تورم نگاه می‌کنیم، تمامی نهادها در ایجاد آن نقش داشتند. مساله بانک‌ها، خلق پول و نظام توزیع و زیر ساخت‌های نادرست و موانع زیادی در مسیر رساندن کالای ارزان قیمت به مردم قرار دارد. مجموعه مبدا تا مقصد باید مدیریت شود. دولت سلام این را در قالب مدیریت زنجیره توزیع می‌بیند و در زنجیره کالا پیش‌بینی شده و دولت کارها را به مردم واگذار می‌کند و این نهاد بخش‌های مختلف تولید را مدیریت می‌کند. دولت فقط در چند حوزه ورود می‌کند. اگر به سمت اتحادیه‌ها برویم توانایی آنقدر زیاد است که به جای دولت این فرآیند را مدیریت کنند. 

کاری می‌کنیم کسی در ایران با سوتغذیه مواجه نباشد؛ صندوق اعتبار خانواده قرار دادیم و ۵۰۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان خواهیم داد. نظام یکپارچه مالیاتی داریم و توزیع منابع براساس سرانه خانوار خواهد بود. نظام شایستگی با نظر مردم خواهیم داشت. می‌خواهیم مشکل فلات مرکزی را حل کنیم. سهام شستا را به بازنشستگان خواهیم داد. مساله بورس را حل خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در قسمت نقد بخش دوم آخرین مناظره ریاست‌جمهوری گفت:

من توضیح ادامه برنامه‌هایم ناقص ماند؛ با استقرار دولت سلام کلاهبرداری در سهام عدالت و بورس حل خواهد شد. نیمی از جوانان در دو سال اول شروع به کار خواهند کرد. طرح واکسیناسیون را به ثمر خواهیم رساند. نظام شفافیت در دیپلماسی عمومی منشا برنامه ما خواهد بود.

وزیر خارجه دولت سلام فردی با تجربه تجارت بین‌الملل خواهد بود. طول دوره تدریس کوتاه خواهد شد و کنکور حذف می‌شود. با کمک نیروهای مسلح مساله سربازی را حل می‌کنیم.  مساله اینترنت گاهی به حاشیه کشیده می‌شود اگر بخواهیم دولت الکترونیک و شفافیت را دنبال کنیم و کسب کار غیر حضوری را دنبال کنیم نباید فضای مجازی را محدود کنیم. دولت سلام پاسدار حقوق همه مردم حتی کسانی که رای نمی‌دهند، خواهد بود. دولت سلام به دنبال تحقق حقوق همه مردم است. گاهی اوقات مردم می‌گویند آرزو می‌کنیم از خواب بیدار شویم و ببینیم که این ۸ سال کابوس بود. این کابوس در حال تمام شدن است و وظیفه ما است که اجازه ندهیم این مسیر ادامه پیدا کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش جمع بندی مناظره سوم با بیان اینکه سفره انقلاب باید تکانده شود، گفت:

باید تبعیض نباشد و فقیر و غنی نباشد. دولت سلام، دولت جوانان گام دومی در مقابل آنانی که آرامش جامعه را به گروگان گرفتند، خواهد ایستاد. اولین ویژگی جوان نترسیدن است. ما پرونده‌هایی که به دلیل حکمرانی بد و سیاست زدگی و انتخاب‌های غلط باز مانده اند را خواهیم بست.

بزرگترین درد مردم این است که چرا در این کشور همه چیز باید در بند «پ» خلاصه شود؛ پول داشته باش، مدرسه خوب برو، رتبه خوب در کنکور داشته باش، سفر و تفریح برو، خانه و ماشین خوب داشته باش و سربازی نرو. پارتی داشته باش، وام میلیاردی بگیر، مفسد اقتصادی هم که باشی از تو حمایت می‌کنند، استخدام شو و مشکل اداری نداشته باش.

دولت سلام، دولت جوانان می‌آید تا بند «غ» یعنی غیرت را جایگزین کند. اگر یک جو غیرت بود دختر جوان ما بی جهیزیه نمی‌ماند. از هنرمند فقط برای سیاست استفاده نمی‌شد. ورزشکار ما دستفروش نمی‌شد. در بورس جیب مردم زده نمی‌شد و اگر فرزند مسئولی در خارج از کشور بود خودش از مسئولیت کناره‌گیری می‌کرد. غیرت یعنی همه مردم ایران باید سر سفره انقلاب بنشینند.

دولت سلام با غیرتش برای مردم ثبات و آرامش می‌آورد. غیرت همان است که وقتی پیکرش که مظهر غیرت است به کشور برگشت همه ایران نه، همه جهان برای او ایستاد. غیرت یعنی جوان دستفروشی که دروازهبان جهانی می‌شود و جوان ترکی که در بازی والیبال غیرممکن را ممکن کرد. جوان گام دومی با غیرت محال‌ها را امکانپذیر می‌کند.

مردم اگر یک جو غیرت ببینند مانند حاج قاسم پاسدار و دوستدار خواهند بود. اگر مردم دلگیرند چون در مسئولین غیرت و دلسوزی ندیده‌اند. دولت سلام، دولت جوانان و زنانی است که با غیرت‌شان غیر قابل تصورها را قابل تصور می‌کنند. مردم ایران فرزندان شما آمده اند تا ایران را آباد کنند به آنها اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *