اخبار داغ

انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامعلی دهقان، فعال سیاسی گفت: پنج کاندیدا از تفکر کما بیش شبیهی نسبت به یکدیگر برخوردار هستند و سوابق آنها نشان می دهد که تفاوت جوهری با هم ندارند، اما اگر ۷ کاندیدا تا پایان در رقابت باقی بمانند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. در خصوص نامزدهای […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
120 بازدید
کد مطلب : 54316

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، غلامعلی دهقان، فعال سیاسی گفت:

پنج کاندیدا از تفکر کما بیش شبیهی نسبت به یکدیگر برخوردار هستند و سوابق آنها نشان می دهد که تفاوت جوهری با هم ندارند، اما اگر ۷ کاندیدا تا پایان در رقابت باقی بمانند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

در خصوص نامزدهای پوششی در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری ۲ روایت وجود دارد؛

روایت نخست بر مبنای این تحلیل است که پنج کاندیدا از تفکر نسبتاً شبیهی به یکدیگر برخوردار هستند و سوابق آنها نشان می دهد که هر یک از آنها با هم تفاوت جوهری ندارند. البته ممکن است که یکی از آنها پایگاه رای قومی و محلی خاصی داشته باشد؛ در این تحلیل می تواند حداقل برخی از آنها به نفع گزینه اصلی کنار برود.

روایت دوم، روایت خود کاندیداها است که به صراحت گفته اند؛ ما برای خود شخصیتی قایل هستیم و قرار نیست که پوششی عمل کنیم و حتی چند روز پیش وقتی این شبهه به وجود آمد و چنین شائبه ای مطرح شد، کاندیداها پوششی بودن خودشان را تکذیب می کردند.

به طور معمول، در انتخابات دهه ۶۰ خورشیدی هم موارد وجود دارد که نامزدهایی حتی شب انتخابات به نفع گزینه اصلی کنار می رفتند. پس معمولاً وقتی که تکثر ایجاد شود عقلانیت سیاسی حکم می کند که کاندیداهایی که رای بیشتری دارند، در صحنه باقی بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *