اخبار داغ

آقای همتی بنزین را گران کردید اما آقای روحانی صبح شنبه از افزایش قیمت بنزین خبردار شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درسومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص رویکردها و دغدغه‌های خود توضیح داد: من به دنبال ۷ نکته هستم و پراکنده گویی نخوام کرد. تورم عامل اصلی مشکلات کشور است، نرخ تورم در سال […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
94 بازدید
کد مطلب : 54336

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درسومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص رویکردها و دغدغه‌های خود توضیح داد:

من به دنبال ۷ نکته هستم و پراکنده گویی نخوام کرد. تورم عامل اصلی مشکلات کشور است، نرخ تورم در سال ۹۰ حدود ۱۵ درصد بود اما در سال ۹۹ ب۹ه مرز ۳۹ درصد رسید. این حاصثل عملکرد آقای روحانی است.

وی درباره نقدینگی افزود:

میزان نقدینگی از ۶۰۰ هزار میلیارد به ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین پایه پولی از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار میلیارد رسیده است. این موضوع نیز حاصل عملکرد آقای همتی است. 

زاکانی با انتقاد از عملکرد دولت روحانی تصریح کرد:

دولت از جیب مردم و افزایش نرخ تورم، کشور را اداره کرده است. من در کوتاه مدت با استفاده از سپرده بانکی و در میان مدت با اصلاح برنامه بودجه، کشور را اداره خواهم کرد. من در نخستین سال دولت خود، نرخ تورم را نصثف خواهم کرد.

کاهش فاصله طبقاتی از دیگر برنامه‌های ماست. من می‌خواهم تا فاصله میان غارت‌کنندگان و غارت‌شوندگان را کمتر کنم. من می‌خواهم صدای غارت‌شدگان باشم. من با گردن کلفتانی مثل دادستان اسبق تهران، وزیر نفت، برادر معاون اول و برادر رییس جمهور مبارزه کردم. من معتقدم، بهترین روش مبارزه با فساد مبارزه با گردن کلفتان است. من ریشه فساد را خشک خواهم کرد. واگذاری‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده، خلع ید می‌کنم. 

دولت اقدام و اصلاح به دنبال جهش است و از رکود اقتصادی گریزان است. مقررات‌زدایی یکی دیگر از عوامل رکود اقتصادی در کشور است که من بیمه و مالیات را دو آفت عرصه تولید می‌دانم. من با مقررات، مرکزیت‌زدایی، بها دادن به شهرستان‌ها و تامین مالی زمینه‌های جهش تولید را ایجاد خواهم کرد. دوت الکترونیک از دیگر برنامه‌های من است که در دستور کار قرار گرفته است. من به دنبال شفاف‌سازی هستم.

به گفته وی، سازمان برنامه و بودجه مبلغ یارانه پنهان در سال ۹۷ را معادل ۶۰۰ هزار میلیارد اعلام کرد اما این مبلغ در سال ۹۹ به ۸۶ هزار میلیارد تومان رسید. ما با مدیریت این یارانه می‌خواهیم مبلغ آن را به سوی جیب مردم هدایت کنیم.

من به وسیله بودجه سال جاری می‌خواهم،  نرخ بیکاری را کاهش دهم و حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد کنم. من حدود ۷۰ میلیون بن کالای ۵۴۰ هزار تومانی به مردم خواهم داد. من حدود ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی در هر سال خواهم ساخت. ۶۰۰ هزار مسکن متعلق به زوج‌های جوان و ۶۰۰ هزار متعلق به خانواده‌های نیازمند خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه سه «ن» باعث و بانی وضع موجود در کشور است، توضیح داد:

«ندانستن»، «نخواستن» و «نتوانستن» مشکلات پیش‌روی در کشور را ایجاد کرده‌اند که آقای روحانی در آن نقش بزرگی داشته‌اند. مشکل ما دروغگویی است. چرا با مردم صادق نیستد. 

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین بار دیگر پیکان انتقادات خود را به سمت همتی گرفت و توضیح داد:

آبان ۹۸، قیمت بنزین گران شد. آقای همتی در نامه‌ای نوشت که افزایش قیمت بنزین تنها ۴ درصد ذر اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت. آقای همتی شما اعلام کردید که مخالف افزایش قیمت بنزین هستید اما در ۳۱ شهریور ۹۸ در نامه‌ای نوشتید تا قیمت بنزین لیتری ۵ هزار تومان و قیمت نفت گاز هم ۱هزار توام نباشد. این قیمت‌ها برای تامین کسری بودجه بود. شما بنزین را گران کردید اما آقای روحانی صبح شنبه از افزایش قیمت بنزین خبردار شد. 

همتی اسناد مالی، ذخایر ارزی در دسترس و غیر قابل دسترس را در اختیار صندوق لبین‌المللی پول قرار داده است. من به دنبال کلاه‌گذاشتن بر سر مردم نیستم، چرا بر سر مردم کلاه می‌گذارید، دوران این مسائل گذشته است. 

آقای مهرعلیزاده، شما از دولت اصلاحات سخن گفتید. قرارداد کرسنت در دولت اصلاحات حدود ۵۳ میلیارد به کشور خسارت زد که این میزان ۳ برابر خسارت مسکن مهر است. یکی از نمایندگان در مجلس تایید نشد اما حقوق نجومی ۸۵ میلیونی می‌گیرد. حقوق‌های نجومی و پررویی نجومی عامل مشکلات است.

زاکانی در پاسخ به پرسش «چگونه کشور را با بی اثر کردن تحریم‌ها اداره خواهید کرد؟» پاسخ داد:

در حال حاضر، کشور با یک رویه غلط اداره می‌شود. من به پتانسیل داخلی تکیه از فرصت‌ها استفاده کنم. کشور توانمندی‌های بی‌نظیری دارد.

۳۰ هزار میلیارد کریدور شمال و جنوب، ۴۰ میلیارد صنایع پایین دستی نفتی ما توانمندی دارد. ما رتبه هفتم دنیا در بخش معدن بودیم که به رتبه ۲۰ معدن رسیدیم. دولت توانایی یا اراده‌ای  برای مدیریت کشور نداشت.

وی درباره حجم وارادات بیان داشت:

مبلغ واردات منطقه حدود ۱۱۴۳ میلیارد دلار براورد شده که سهم ایران ۲۳ میلیارد است. منطقه اوراسیا حدود ۳۷۰ میلیارد دلار واردات داشته که سهم ایران ۶۰۰ میلیون است. این مبلغ فاجعه است. آقای همتی، عملکرد اقتصادی آقای روحانی راخوب نمی‌داند؛ من هم چین باوری دارم. اگر او عملکرد اقتصادی خوبی داشت، شما را رئیس بانک مرکزی نمی‌کرد.

زاکانی درباره FATF نیز تصریح کرد:

ما باید تبادلی دو طرفه داشته باشیم، دلار نباید در گلوگاه اقتصادی قرار بگیرد. دوستان نمی‌خواهند کشور را به بهترین نحوه مدیریت کنند. این دولت همه را بی‌سواد می‌داند و به همه توهین می‌کند. من را پلیس بد می‌دانند اما حاضر به مذاکره با من نیستند. ما نباد مردم را با صف مرغ و سبد کالا خراب کنیم.

وی افزود: ما نباید مثل سناتورها کنار یکدیگر بنشینیم و پهلوی هم بنشبینم و اشتباه کنیم و باید عملکرد درستی داشته باشیم. اگر انقلابی در کار نبود، هیچکدام از ما در اینجا حضور نداشت. 

من به دنبال مبارزه با دروغ هستم و ریشه‌های فساد را خشک خواهم کرد. سال ۹۸، آقای همتی مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بانک صادرات به بانک پاسارگاد انتقال داد. آقای دژپسند این موضوع را تایید می‌کند. ایشان خواهان بنزین ۵ هزار تومانی و نفت و گاز هزار تومانی بودند.

آقای همتی از فیلترینگ سخن می‌گوید اما کامنت‌های اینستاگرام خود را می‌بندد تا کسی اظهارنظر نکند. این موضوع نشان می‌دهد که آنها جرات روبرو شدن با مردم را ندارند. دولت جنگ اقتصادی را تبدیل به جنگ شادی کرد. این دولت نسبت به نحوه مبارزه آگاه است اما روش و راه درست را به کار نمی‌گیرد.

ریشه ناکارآمدی روی مسائل کشور چنبره زده است. آقایان به مناطق زلزله زده می‌روند اما با کفش.

زاکانی در آخرین بخش از مناظره انتخابات ۱۴۰۰ توضیح داد:

من از همه مردم می‌خواهم تا علیه غارت‌گران قیام کنند, عده‌ای از مسئولان بر سر مردم کلاه گذاشته‌اند، من از مردم می‌خواهم که علیه غارت‌گران قیام کنند. من به دنبال شایسته‌سالاری هستم. من به فکر سلامت مردم هستم تا به جز درد بیماری، مشکل و درد دیگری نداشته باشند.

من در دولت خود به دنبال نظامند کردن مسئولیت‌ها هستم، مرکزیت زدایی از دیگر برنامه‌های ماست و بر نخبگان شهرستانی توجه خواهم کرد. من برنامه‌هایی برای آبادانی معکوس دارم تا مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها صورت گیرد. من برنامه‌ای برای طرح‌های خود دارم و آن را در ۷ جلد به شورای نگهبان ارائه داده‌ام. 

به اصل‌های ۱۰ و ۲۱ قانون اسای توجه خواهم کرد. همچنین آزادی مدنی که در اصل ۸ قانون اساسی مورد توجه قرار گکرفته است، نیز مورد تایید دولت من است. اصل آموزش همگان نیز در دولت من فراموش نخواهد شد. هیچ کدام از بستگانم در دولت آتی کرسی نخواهند داشت. من از رانت واردکنندگانی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌کنند، جلوگیری خواهم کرد. قانون مداری و اجرای قانون اساسی از دیگر اهداف من است.

وی درباره اشتغال و تامین اجتماعی توضیح داد:

اصول ۲۹ و ۲۸ قانون اساسی که درباره اشتغال و تامین اجتماعی است، توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. تمام شهروندان باید از فرصت اشتغال و تامین اجتماعی برخوردار باشند. بیمه زنان سرپرست خانوار نیز داز برنامه‌های جامعه‌ای است که اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *