اخبار داغ

آقای رئیسی می‌خواست سید محرومان شود اما امروز سید مرحوم‌ها شده است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محسن مهرعلیزاده  کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص دغدغه‌های اصلی مردم گفت: من یکی از دغدغه‌های اصلی در حال حاضر را از بین رفتن اعتماد مردم به دولت می‌دانم و عدم صداقت […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
141 بازدید
کد مطلب : 54346

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محسن مهرعلیزاده  کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص دغدغه‌های اصلی مردم گفت:

من یکی از دغدغه‌های اصلی در حال حاضر را از بین رفتن اعتماد مردم به دولت می‌دانم و عدم صداقت را از مسئولان می‌بینند و به عدم کارکرد حکومت اعتمادشان را از دست داده‌اند. 

یکی از مشکلات ما، صدا و سیما است که مرجعیت رسانه از تهران به لندن رفته است و تنها ۱۰ درصد مردم اخبارشان را از صدا و سیما می‌گیرند. آن‌ها فیلم تبلیغاتی من را به دلیل حضور عکس امام و رهبری و سخنان شهید بهشتی سانسور کردند. امروز متاسفانه صداوسیما حتی نماینده اقلیت مردم نیز نیست.

مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز عمده مشکلات در بینش‌ها و روش‌ها است، گفت:

باید نگاه ارباب و رعیتی از بین برود. برخی می‌خواهند که در همه جا دخالت کنند و آن جا که باید باشند نیستند و آن جا که نباید باشند، هستند. اقتصاد و معیشت ما نیز متاسفانه در همین وضعیت قرار دارد.

برخی هیچ التزامی به قانون ندارند که آقای همتی به برخی از آن‌ها اشاره کردند. مشکل از اجرای قانون نیست بلکه از عملکرد مدیران و ساختارها است. چرا مشکلات کوچک اجتماعی به بحران تبدیل می‌شود. باران می‌آید، سیل می‌شود، زلزله می‌آید نارضایتی وجود دارد. بنزین گران می‌شود، مسئله آبان ۹۸ پیش می‌آید. اینها راه حل نیست. مسائل مطرح شده، راه حل‌هایی دارد که مردم می‌دانند؛ اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه باید با یکدیگر همراه باشیم، افزود:

جوانان ما امروز در سطح بین‌المللی در ناسا و … مشغول به فعالیت هستند. اگر جوان را فراری نمی‌دادیم، اکنون چنین مشکلی داشتیم؟

یکی دیگر ازدغدغه‌ها مسأله شفافیت و صادق بودن با مردم است که در کنار مسأله معیشت، امنیت شغلی و آزادی‌های اجتماعی، شفافیت می‌خواهند. اگر پرونده عیسی شریفی که به شهردار وصل بود، خاک نمی‌خورد و  اگر پرونده بابک زنجانی و طبری‌ها شفاف رسیدگی می‌شد، مردم اعتماد می‌کردند.

مردم می‌گویند اگر کرونا خطرناک است، پس چرا در خوزستان که وضعیت قرمز است، شوآف رئیسی باید آنجا برگزار شود. آقای رئیسی می‌خواست سید محرومان شود اما امروز سید مرحوم‌ها شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بحران معیشت، محیط زیست، بنیان خانواده، رفاه اجتماعی و مهم‌ترین بحران، بحران اعتماد و فقدان امید اجتماعی است، گفت:

اگر برخلاف تبلیغات صداوسیما و چاپ پوسترهای رنگارنگ، فضای انتخابات سرد و بی‌روح است، به دلیل نارضایتی مردم و بلند شدن صدای ناامیدی از رویاهای برآورده نشده آنها است. 

در این سال‌ها موضوعاتی چون جوانان، زنان، اقوام و مذاهب و مستضعفان مفاهیم اصلی خود را از دست داده‌اند. جوانان نخبه‌ای که آن قدر عرصه بر آن‌ها تنگ شده است که باید جای نشستن بر صندلی مدیریت کشور، روی صندلی‌های هواپیما نشسته و از کشور فرار کنند. جوانانی که دلایل متعددی برای رفتن دارند اما حتی یک دلیل برای ماندن ندارند.

آیا فرصت برابر برای کسب دانش و سهیم کردن زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور وجود دارد؟ آیا برای اقوام و مذاهب مختلف کشور فرصت برابر برای تمام شئونات ایجاد شده است؟ آیا برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی استفاده از زبان محلی در مطبوعات، رسانه‌ها و تدریس آن‌ها اقدامی جدی به عمل آمده است؟ 

امروز علیرغم توصیه‌ها، اهل سنت را بی‌دلیل از حضور در عرصه‌های حکومتی بازداشته‌ایم و حتی در داشتن مراکز مهم فرهنگی نیز دچار محدودیت هستند. امروز با تبلیغ زندگی مسئولان و با اخبار فساد و اختلاس‌های چند میلیارد تومانی نهاد امید در دل محرومان و مستضعفان خشکانده شده است. 

برنامه من در دولت زندگی، بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم و دمیدن روح جدید در کالبد جامعه است. منظور من از حمایت از زنان و جوانان، فراهم کردن شرایط برای نقش موثر و عادلانه در مدیریت کشور است. نقش امثال مریم میرزاخانی‌ها و مریم بختیاری‌ها است. توجه من به تمام حاشیه‌نشینان شرق و غرب و جنوب و شمال کشور است که طی سال‌های سال مرزهای ایران بزرگ را عاشقانه و خالصانه حفظ کرده‌اند و در دوران انقلاب در جمع و سازندگی محافظ هموطنان‌شان بودند اما اکنون گرفتار تبعیض شده‌اند.

در دولت زندگی، من خود را موظف به رفع تبعیض‌های گذشته می‌دانم. منظور من از توجه به محرومان و مستضعفان توجه زیربنایی است و رفع محرومیت را توزیع ثروت و نه توزیع فقر می‌دانم. 

وی در واکنش به اظهارات علیرضا زاکانی نیز گفت:

در مورد صحبت‌های آقای زاکانی عرض می‌کنم که بهتر است به  FATF توجه کنند تا به دیوارنوردی‌های مختلف و آب در آسیاب ترامپ ریختن دچار نشوند.

بورس یکی از بهترین بازارهای ممکن برای جذب سرمایه‌گذاری است. یکی از مشکلات اساسی کشور ما مسأله تولید، افزایش و کاهش تولید و گرایش دادن نقدینگی در جامعه به سمت تولید است اما آنچه متاسفانه در فروردین سال گذشته اتفاق افتاد، این بود که به هر دلیلی که به نظر من غیرکارشناسی بود، دولت در مسأله بورس دخالت کرد و صاحبان سهام عمده که نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت سهام خودشان دارند، در یک هماهنگی با یکدیگر و دولت وارد معرکه شدند و با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، پول آنها را جمع کردند اما این امر موجب به سمت تولید رفتن این پول نشد بلکه موجب بالا رفتن حبابی قیمت سهام شد. 

هنگامی که حباب‌ها ترکید و قیمت‌ها واقعی شد، مردم متضرر شدند و این مسئله به بحران تبدیل شد. 

بر همین اساس دولت مجبور شد از صندوق توسعه ملی، ۲۰۰ میلیارد دلار برداشته و ضررها را پرداخت کند. باید کار بورس را به بورس بسپارند.

اگر ۷۰ یا ۷۵ درصد اقتصادی که در دست دولت است و سهامداران عمده و دستگاهی مختلف نظامی دخالت نکنند، قطعا بورس وضعیت مطلوبی خواهد داشت و باید استقلال بورس اتفاق بیفتد.

در مورد افزایش سرمایه و تولید درکشور باید کاری کرد که در اختیار مردم قرار بگیرد. اکنون تولید ناخالص داخلی در ایران ۵۰۰ میلیارد دلار است و در آمریکا ۲۲ هزار میلیارد و در چین  ۱۶ هزار میلیارد دلار و در اروپا جمعاً ۱۲ هزار میلیارد دلار است که ۱۰۰ برابر ما GDP دارند. 

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید اقتصاد را نجات داد و سیاست‌های خارجی را در اختیار اقتصاد قرار دهیم، تأکید کرد:

سوال این است که برای سرمایه‌گذاری، رشد و تولید و فروش در بازارهای بین‌المللی چه کار کنیم این موارد در برقراری خوب رابطه با دنیا میسر می‌شود. اقتصاد دچار سیاست‌گذاری شده و سیاست ما بر اقتصادمان حاکم شده است.

مهرعلیزاده در پاسخ به نقدهای مطرح شده دیگر نامزدها، بیان کرد:

اگر سیطره سیاست‌زدگی را از اقتصاد کشور برداریم، تمام مسائل حل می‌شود. در مورد تمام صحبت‌هایی که در مورد FATF می‌شود، باید گفت واقعیت در جامعه امروز این است که با معطل کردن FATF، کشور را به نقطه‌ای رسانده‌اند که آنچه را در می‌آوریم، همان را می‌خوریم. میزان درآمد در کشور ما برای سرمایه‌گذاری در سال ۶ هزار بر هر ایرانی است. ما همان را بر اساس میانگین‌ها، ریالی برای سرمایه‌گذاری نداریم.

وی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور سرمایه دارند و متخصص‌ هستند، افزود:

ما ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که باید برای آنها فضای امن برای سرمایه‌گذاری فراهم شود تا بتوانند سرمایه‌گذاری کنند. تکنولوژی را می‌خواهیم از کشورهای دیگر وارد کنیم؟ سرمایه از کجا وارد می‌شود؟ کشورهای همسایه؟ سرماییه در چین، کره، هند و … است تا زمانی که بخواهیم دنبال تلاش و ماجراجویی در دنیا باشیم؛ وضعیت اینگونه خواهد ماند.

مهرعلیزاده خطاب به رئیسی، گفت:

شما جزء سران سه قوه هستید. مگر در مورد بنزین تصمیم گرفته نشد؟ مگر درمورد فیلترینگ که صحبت می‌شود، شما نگفتید که تلگرام و اینستاگرام و توییتر دارم؟ حالا که با مردم مهربان شده‌اید، لطف کنید فیلترینگ را بردارید. 

لطف کنید برای دستگیرشدگان آبان ۹۸ که تعدادشان مشخص نیست و کشته‌شدگان آبان ۹۸ که همچنان تعدادشان معلوم نیست، درخواست عفو از مقام معظم رهبری بگیرید. نگرانی‌ها را کاهش دهید و فقط حرف نزنید.

شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شماست اما عدم شرکت، محروم ساختن خویش از حق خویشتن است.

اگر آقای زاکانی، معلم انشاء جلسه ایراد نگیرند، مسائلی را برای گفتن حرف حساب از رو می خوانم.

شش روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری است. انتخاباتی که می‌تواند با نتایج از پیش تعیین شده به پایان برسد یا با معجزه‌ای نتیجه غیر از خواست انحصارطلبان رقم بخورد.  

قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود، بیان اندیشه محدود نشود، تمام سلایق در انتخابات حضور داشته باشند و با رفع رانت و تبعیض برخورد شود. مردم در این که چه می‌پوشند، می‌خورند و می‌اندیشند یعنی در سبک زندگی آزاد باشند.

می دانم که امروز با این موارد فاصله داریم. امروز دو راه پیش روی ماست. راه اول قهر با صندوق رای و شرکت نکردن در انتخابات است. راه دوم این است که با امید به آینده، عزت ایرانیان و نیز برای جلوگیری از به خطر افتادن ایرانمان وارد صحنه بشوید.

در خرداد ۷۶، ابر و مه و خورشید و فلک برای انتخاب یک فرد به میدان آمده بودند اما به خواست شما مردم، عرصه دیگری رقم خورد که آن تشکیل دولت اصلاحات به عنوان کارآمدترین دولت بود. 

مردم قدرت در دست شماست. قدرت انتخاب میان شادی و غم و امید و ناامیدی .و برقراری عدالت یا تبعیض و ظلم. 

شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شماست اما عدم شرکت، محروم ساختن خویش از حق خویشتن است. بیایید با استفاده از این حق قانونی خود، به زندگی سلام دوباره کنید و با رای به دولت زندگی ایرانی برازنده ایرانی بسازیم. این بار لحظه انتخابات، لحظه تغییر قرن است.

وی در متنی که در بخش پایانی قرائت کرد گفت: 

به نام خداوندی که انسان را آزاد آفرید

مردم سرافراز ایران، این آخرین فراز سخن من با شما در مناظره تلویزیونی است.

شش روز دیگر شاهد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود. انتخاباتی که پس از هفته‌ها می‌تواند همچنان سرد و بی‌روح و با نتیجه ای از پیش تعیین شده به پایان برسد و یا با معجزه‌ای، نتیجه‌ای غیر از خواست انحصار طلبان و تمامیت خواهان رقم بزند.

این معجزه اتفاق افتادنی ست و آن هم حضور شما در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ است.

مردم ایران، دختران، پسران، زنان و مردان هم وطن

می‌دانم که ناکارآمدی اجزای مختلف اجرایی، قانون گذاری و قضایی کشور و سایر نهادهای پیدا و پنهان در عرصه قدرت، امید را از شما گرفته ولی به عنوان یک سرباز کوچک وطن از شما می‌خواهم امید خود را از دست ندهید.

مصیبت امروز ایران ما ماحصل زیاده خواهی و ظلم عده‌ای اندک، سکوت و بی عملی بخشی از مردم و نیز نزاع‌های بی مورد بسیاری از مسئولین است.

قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در راس امور باشند.

قرار بود برای بیان اندیشه محدودیت نبوده و به قول شهید مطهری حتی مارکسیست ها در دانشگاه در بیان سخن خود آزاد باشند.

قرار بود تمام سلایق در انتخابات حضور داشته و مردم در گزینش شایسته ترین ها صاحب حق باشند.

قرار بود با رفع رانت و تبعیض و تحقق عدالت همه آحاد ایران فارغ از نژاد و قوم و زبان فرصت برابر داشته باشند.

قرار بود مردم در این که چه می‌اندیشند، چه می‌خورند، چه می پوشند و چه می کنند و در یک کلام در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.

اگر امروز بسیاری از این قرارها و نیز شعار های اولیه انقلاب محقق نشده از رفتارهای نادرستی است که همه ما به سهم خود در به وجود آمدن آن مقصریم.

اکنون فرصت دیگریست. فرصتی برای تغییر. فرصتی برای اصلاح.

دو راه پیش روی ماست.

راه نخست اینکه با صندوق رای قهر کنیم و در این انتخابات شرکت نکنیم. بی اعتمادی به شعارهای توخالی، نا امیدی از تحقق وعده‌های داده‌شده، ناکارآمدی در بهبود معیشت مردم، خستگی از ظلم و فساد و تبعیض و نیز عدم اختیار در گزینش آنچه مطابق با سلیقه و خواست ماست و صدها دلیل دیگر، توجیه عدم حضور در پای صندوق‌های رای است.

راه دوم اینکه با وجود همه ناملایماتی که می‌دانیم و با وجود همه محدودیت‌ها خط بطلان بر این صحنه آرایی خطرناک بکشید و کشور عزیزمان را از سیر سقوط و انحطاط خارج سازید.

مردم عزیز ایران، برایتان یک یادآوری شیرین دارم. حماسه دوم خرداد٧۶

در آن روزها که ابر و باد و خورشید و فلک برای انتخاب یک فردبه میدان آمده بودند، قدرت خواست شما مردم عرصه دیگری را رقم زد و با ظهور خاتمی عزیز کارآمدترین دولت پس از پیروزی انقلاب محقق شد.

مردم قدرت دست شماست.

قدرت انتخاب بین شادی و نشاط یا اندوه و نا امیدی.

قدرت انتخاب بین برقراری برابری و عدالت یا تبعیض و ظلم.

قدرت انتخاب بین دموکراسی و مردم‌سالاری یا تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی.

قدرت انتخاب بین مدیریت دانش محور یا اداره قبیله ای و سلیقه ای.

قدرت انتخاب بین تنش‌زدایی و مدارا با ملل دنیا یا تنش‌زایی و ماجراجویی با قدرت‌های جهان.

و در یک کلام قدرت انتخاب بین عشق و دوستی با مردم یا نفرت پراکنی و خشونت با ایشان .

در انتخابات پیش رو علیرغم همه نامهربانی‌ها و تنگ‌نظری و حذف بسیاری از چهره‌های خدوم و مورد اعتماد مردم، هنوز فرصتی اندک برای شما فراهم است.

مردم ایران شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شماست.

بیایید با استفاده از این حق خدادادی و مصّرح در قانون اساسی به «دولت زندگی» سلامی دوباره کنیم.

بیایید همه با هم و در کنار هم برای حکمرانی خوب و ساخت ایران آباد، آزاد و مستقل تلاش کنیم.

خدا یارتان و چراغ توفیق فراراهتان باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *