اخبار داغ

آشنایی با دکتر معصومه محمودی کاندیدای ششمین انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اهواز

دکتر معصومه محمودی، متخصص آلودگی محیط زیست از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه و کارشناس مطالعات آب استان خوزستان، متولد و ساکن اهواز، دارای بیش از ۴۰ مقاله و ده‌ها طرح پژوهشی و کتاب در زمینه محیط زیست، ده سال سابقه تدریس در دانشگاه، داور مقالات و همایش های بین المللی و کاندیدای شورای ششم کلانشهر […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
72 بازدید
کد مطلب : 54211

دکتر معصومه محمودی، متخصص آلودگی محیط زیست از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه و کارشناس مطالعات آب استان خوزستان، متولد و ساکن اهواز، دارای بیش از ۴۰ مقاله و ده‌ها طرح پژوهشی و کتاب در زمینه محیط زیست، ده سال سابقه تدریس در دانشگاه، داور مقالات و همایش های بین المللی و کاندیدای شورای ششم کلانشهر اهواز

♦️بیشترین مشکلات اهواز در حوزه محیط زیست و شامل ریزگرد، فاضلاب و رواناب، رها سازی پسماند … هستند که مسائل اجتماعی و فرهنگی مانند عدم رضایت از زندگی و مهاجرت را تحت شعاع خود قرار می دهند.
♦️تجمع رواناب سطحی در فصول بارندگی مشکلی است که سالهای متمادی گریبانگیر مردم اهواز است.جمع آوری و ساماندهی این آبها وظیفه شهرداری است که از این امر شانه خالی می کند حال آنکه در صورت بکارگیری خلاقیت و مدیریت حل این معضل مستعد درآمدزایی و سودآوری نیز می باشد.
♦️رها سازی پسماند و عدم زیباسازی شهری مشکلات حاشیه نشینی قشر محروم را دوچندان نموده است.
♦️ فضای سبز نقش موثری در کاهش آلودگی و تعدیل دما دارد. سرانه بسیار پایین فضای سبز اهواز نسبت به استانداردهای جهانی و نسبت به تهران، باعث افزایش تاثیر آلودگی و ریزگردها و تشدید دمای هوا به دلیل اثر جزیره ای شده است.
♦️مبلمان شهری یکی از مواردی هست که باید مطابق با فرهنگ، تاریخ و اکولوژی هر منطقه باشد تا معرف ویژگی های خاص آن منطقه در نظر بازدیدکنندگان و افراد غیر بومی باشد که در اهواز کمتر مد نظر قرار گرفته شده است.
♦️آمارهای مهاجرت و نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۷۷ درصد جوانان در صورت فراهم بودن امکانات تمایل دارند به مکانی غیر از خوزستان مهاجرت نمایند نگرش به دافعه مبدا و جاذبه مقصد و محرومیت نسبی بر این امر موثر بوده اند.
♦️ با وجودی که بزرگترین سرمایه گذاریها را حوزه نفت و گاز و کشاورزی در استان داریم ولی بدلیل عدم سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست شهری، استان و شهر ما نه تنها برای توریست‌ها که برای خود بومیان هم جذاب نمی‌باشد. مهاجرت ده هزار معلم از این استان خود مصداق این قضییه هست.
♦️بطور کلی بزرگترین مشکل اهواز که سایر مسائل مانند فرهنگ، مهاجرت، اشتغال و غیره را تحت شعاع قرار داده است به معنای واقعی ورشکستگی محیط زیستی و اکولوژیکی است.

🍀 ایا می دانستید حدود ۸۰ درصد از وظایف و حیطه ی اختیارات شوراها ،مستقیم یا غیرمستقیم، در حوزه محیط زیست شهری و مبلمان شهری است. و مشکلاتی که در بالا ذکر شد ناشی از ضعف مدیریتی در شورا و شهرداری به دلیل انتخاب افراد غیر متخصص، انتخاب‌های سنتی قومی و قبیله ای و غیره می باشد.

🍀با مشارکت و انتخاب افراد متخصص در رفع مشکلات و بهبود شرایط شهرمان سهیم باشیم.

🍀باتوجه به دیدگاههای بیان شده در ارتباط با محیط زیست و منظره شهری و اهمیت حفظ درختان، و از آن طرف ماهیت وظایف شورای شهر در زمینه های فوق الذکر تبلیغات پوستری و کاغذی نداشته و لذا از همشهریان عزیز تقاضا دارم درصورت تمایل همیاری نموده و این متن را در فضای مجازی باز ارسال نمایند.

با تشکر معصومه محمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *