اخبار داغ

تولید محتوای فاخر چندرسانه‌ای حلقه مفقوده توسعه صنایع‌دستی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شبکه‌های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است و در مدت کوتاهی توانسته است به‌خوبی در زندگی مردم جا باز کند و نقش شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروزی روزبه‌روز پررنگ‌تر شده است.  شبکه‌های مجازی در کنار مزایایی که دارند، آشنا نبودن با آن‌ها معایبی رو هم به […]

اشتراک گذاری
21 خرداد 1400
62 بازدید
کد مطلب : 54128

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شبکه‌های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است و در مدت کوتاهی توانسته است به‌خوبی در زندگی مردم جا باز کند و نقش شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروزی روزبه‌روز پررنگ‌تر شده است. 

شبکه‌های مجازی در کنار مزایایی که دارند، آشنا نبودن با آن‌ها معایبی رو هم به دنبال خواهد داشت اما باکمی تحقیق در امر بازاریابی الکترونیک می‌توان این معایب رو از بین برد. 

در زمان گسترش اپیدمی کرونا با توجه به کاهش سفرهای داخلی و خارجی، ضربه بزرگی به‌تمامی صنایع به‌ویژه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی وارد شد و این اتفاق می‌طلبید که با اقدامی برنامه‌ریزی‌شده با تحول روابط اجتماعی جدید که به‌صورت مجازی بود، همراه باشیم. 

با اقدام خوبی که توسط معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای راه‌اندازی نمایشگاه ملی مجازی صنایع‌دستی رخ داد، بخشی از این تحول مجازی در روابط اجتماعی را حل کرد. 

اما با اهمیتی که فضای مجازی درفروش اینترنتی دارد، تولید محتوای فاخر چندرسانه‌ای و نوشتاری ضرورت ویژه‌ای دارد و حلقه‌ای مفقوده در جذب کاربران است. 

در تولید محتوای تخصصی فاخر در حوزه صنایع‌دستی می‌بایست از ظرفیت علاقه‌مندان تولید محتوا در این عرصه استفاده شود و در نمایش زحمات هنرمندان صنایع‌دستی بیش‌ازپیش پویا عمل کرد. 

یک نکته مهم وجود دارد که دنیای محتوا آن‌قدر گسترده است که از هرکسی پرسیده شود تولید محتوا چیست تعریف خودش را می‌گوید و بعضی وقت‌ها این تعاریف به‌اندازه‌ای مبهم خواهند بود. 

ازآنجایی‌که مهم‌ترین ویژگی‌های صنایع‌دستی ریشه گرفتن از فرهنگ، اعتقادات، آداب‌ورسوم هر منطقه بوده و این مسئله رکنی جدایی‌ناپذیر از محصولات این صنعت است و چراکه به‌عنوان‌مثال صنایع‌دستی کشور ایران با دیگر کشورها متفاوت است و این امر ناشی از تفاوت فرهنگی، اعتقادی و رسم و رسومات بوده و علاوه بر این، برای ساخت آن‌ها نیازی به ابزارآلات و دانش پیچیده نیست چراکه درگذشته نیز با حداقل امکانات آثار هنری زیادی خلق‌شده است. 

پس‌ تولید محتوا را می‌بایست جدی گرفت، زیرا تمامی سراچه‌های برتر فروشگاهی دیجیتال با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند و شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می‌توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید. 

امروزه شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ زیادی در امر تولید محتوا فعالیت دارند که محرک خوبی برای کسب‌وکارهای دیجیتالی در عصر جدید ارتباطات است. 

در تولید محتوای تبلیغاتی می‌بایست خلاقیت بکار رود و فردی که تازه‌پا به دنیای کسب‌وکار دیجیتال گذاشته و حتی تجهیزات ضروری را تهیه‌کرده است، به‌سختی می‌‎تواند ایده‌‎های خلاقانه‌‎ای برای تولید محتوای تبلیغاتی داشته باشد. 

به‌طور مثال در عکاسی از طبیعت خاموش که مجموعه‌‎ای از اشیای بی‌‎جان است که معمولاً باید در یک محیط با پس‎زمینه ساده باشد، شرایط نوردهی و جهت‌های عکاسی از اشیاء بسیار مهم بوده و در نمایش جزئیات اثر بسیار تأثیرگذار است و عکاسی از محصولات برای فروش دیگر اختیاری نیست، اگر شما بخواهید نام تجاری خود را به‌صورت آنلاین در ذهن مخاطبان ثبت کنید حتی می‌توان آن را امری ضروری دانست. 

اما افراد زیادی این سؤال رادارند که چرا باید در تولید محتوا از محصولات در حوزه فروش اینترنتی سرمایه‌گذاری کنیم و جواب آن این است محتوای بصری تا ۴۰ برابر بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و این امکان را به وجود می‌آورد که محصولات توسط یک مخاطب کاملاً جدید و به‌طور خاص مشاهده شود. 

تولید محتوا از محصولات کمک می‌کند تا هویت به نام تجاری کسب‌وکارها بخشیده شود و افزایش فروش منحصربه‌فرد به مشتریان را به همراه داشته باشد و در خصوص صفحات اینترنتی با تصاویر قابل‌تصور ثابت‌شده است که به بهبود شناخت کاربران از محصولات کمک می‌کند و احتمال بیشتری وجود دارد که در فضای مجازی اشتراک گذاشته شوند و باعث افزایش ترافیک جست‌وجو و حمایت از طرف جستجوگرها می‌شود. 

محتوای نوشتاری یک روش عالی برای افزایش آگاهی از برندها هستند و بنابراین در کنار ارائه تصاویر با وضوح‌بالا کمک می‌کنند تا دید کامل‌تری از محصول به کاربران دهد و اعتماد کاربران اینترنت را جذب کند و تولید و نشر محتوا به‌صورت یکپارچه و زمان‌بندی‌شده در رسانه‌های اجتماعی نکته‌ای کلیدی در بازاریابی دیجیتال است. 

پس‌تولید محتوای فاخر چندرسانه‌ای حلقه مفقوده توسعه صنایع‌دستی است و می‌بایست در حوزه معرفی محصولات با استفاده از تولیدات بصری، مخاطب را جذب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *