اخبار داغ

‍ نظر نامزد ها درباره “ساسی‌مانکن” چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فرهیختگان در گزارشی نوشت: پیش‌بینی می‌شد در مناظرات انتخاباتی دیگر اسمی از ربنا و مرحوم شجریان برده نشود و به‌جایش به وضعیت اسفناک هنرمندان در دوران کرونایی پرداخته و درباره راه‌های مقابله با مافیای موسیقی که در سال‌های اخیر نشان دادند قدرت‌شان از وزارتخانه ارشاد هم بیشتر است، صحبت […]

اشتراک گذاری
20 خرداد 1400
140 بازدید
کد مطلب : 54009

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فرهیختگان در گزارشی نوشت:

پیش‌بینی می‌شد در مناظرات انتخاباتی دیگر اسمی از ربنا و مرحوم شجریان برده نشود و به‌جایش به وضعیت اسفناک هنرمندان در دوران کرونایی پرداخته و درباره راه‌های مقابله با مافیای موسیقی که در سال‌های اخیر نشان دادند قدرت‌شان از وزارتخانه ارشاد هم بیشتر است، صحبت شود که نشد.

نگاه همتی اما همان نگاه روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بود. نگاهی که فقط روی برخی اسامی مانور داد و سعی داشت استفاده ابزاری از چهره‌ها را به بالاترین حدش برساند.

همتی حتی برخلاف روحانی نتوانست اسامی هنرمندان را حفظ کند و از روی کاغذ اسامی چهره‌هایی مانند علیزاده، کسمایی، کلهر و حتی شجریان را خواند و باز هم از روی کاغذ خواند که نوجوانان ما رفته‌اند به‌سمت موسیقی پاپ کره‌ای. اما هنوز رپ خود را زیر زمینی داریم. آیا خود همتی یا خانواده‌اش، رپ گوش می‌کنند؟

به‌جز همتی اما محسن رضایی ناخواسته به مصرعی از شعر شاهین نجفی اشاره کرد و البته پنج نفر دیگر حتما موسیقی برایشان اهمیتی نداشته و ندارد.

باید از کاندیداها پرسیده می‌شود موسیقی مورد علاقه و مصرفی این هفت نفر و خانواده‌های آنها کدام سبک‌ها و افراد هستند؟

کسی از بین نامزدها اشاره نکرد که برای اهالی موسیقی که اکثرشان در این ۱۵ ماه کرونایی حتی مجبور به فروختن سازهایشان شدند و برخی به‌طور مخفیانه در مراسم‌ها فعالیت می‌کردند، قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

سهم آن استاد موسیقی که در سال گذشته مسافرکشی می‌کرد و آن نوازنده که توسط صاحبخانه‌اش جواب شد از مناظرات چقدر بود؟

هیچ‌کدام از نامزدها اشاره نکردند که راهکارشان برای مقابله و مواجهه با پدیده‌ای به نام ساسی مانکن و امثال او که هر سال با پخش یک قطعه موسیقی، دستگاه آموزش‌وپرورش و فرهنگ کشور را زیر و زبر می‌کند چیست؟

راستی این نامزدها آخرین‌بار کدام کنسرت را تماشا کرده‌اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *