اخبار داغ

انتخابات در ۱۹ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سه شنبه دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری برگزار شد و برخی مسوولان و نهادهای رسمی نسبت به اظهارات نامزدها واکنش نشان دادند: حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بدی شده که یک نمونه از آن را مقام معظم رهبری درباره احراز […]

اشتراک گذاری
19 خرداد 1400
145 بازدید
کد مطلب : 53958

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سه شنبه دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری برگزار شد و برخی مسوولان و نهادهای رسمی نسبت به اظهارات نامزدها واکنش نشان دادند:

حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت گفت:

در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بدی شده که یک نمونه از آن را مقام معظم رهبری درباره احراز صلاحیت نامزدها بیان فرمودند و بدترین جفا در این انتخابات جفا به خود نظام بوده است. او با اشاره به سیاه‌نمایی‌ها در تبلیغات انتخاباتی گفت اگر بناست همه این ۴۲ سال گذشته نقض قانون، فساد و اجرا نکردن مصالح مردم باشد، پس چرا انقلاب کرده بودیم.

روحانی ضمن برشمردن اقدامات دولت در این هشت سال و تاکید بر نادرستی برخی آمارها که نامزدها ارایه کردند، از اینکه تنها از قوه‌مجریه انتقاد می‌شود گلایه کرد و گفت:

در این بحث‌ها مشخص شد که برخی‌ها از دستگاه‌ها خیلی خوب هستند، قوه‌های قضاییه و مقننه و نیروهای مسلح همه بدون ایراد هستند. فقط یک جا ایراد است و آن هم دولت است و که انشاالله این دولت تغییر می‌کند، پس کلا همه چیز خوب می‌شود. روحانی به این هم اشاره کرده که کسانی قبلا با به‌کارگیری اقوام، اقلیت‌ها و زنان در دولت و رویکرد دولت نسبت به اینترنت مخالف بودند و اکنون به واسطه انتخابات با این مسایل موافق‌اند.

محسن مهرعلیزاده و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از دولت انتقاد کرده بودند که مانع ورود واکسن شده است. روحانی امروز با توضیح موانعی که کشورهای مبدا برای ارسال واکسن به ایران داشتند به این ادعاها پاسخ داد.

علاوه بر روحانی، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت منتظر می‌مانیم نامزد مدعی فهرست مدعیان واردات واکسن، مستندات اصالت کالای ادعایی و پروفرم‌ها را ارایه کند.

وزارت بهداشت هم به اظهارات علیه طرح تحول سلامت پاسخ داده و گفته طرح تحول سلامت، توجه ویژه دولت به مهمترین موضوع مغفول در سال‌های قبل بوده است و همان زیرساخت‌های ایجاد شده در این طرح سنگ بنای توان کشور در مقابله با کرونا و ارتقای صنعت واکسن در شرایط تحریم بود.

درباره ادعاها در مورد واردات واکسن و مشارکت بخش خصوصی هم گفت بیش از ۳۸ مجوز برای شرکت‌های بخش خصوصی صادر شده که به دلیل واقعیت‌های بازار جهانی واکسن تاکنون به ثمر ننشسته است. در بیانیه وزارت بهداشت آمده است: از ۱۸ میلیون دز واکسن در مردادماه گذشته صحبت می‌کنند در حالی‌که کشور سازنده مورد ادعا تا آبان ماه حتی یک میلیون دز واکسن نداشته است.

سعید نمکی وزیر بهداشت هم از نامزدها خواسته در بحث‌های سیاست‌زده انتخابات به موضوع سلامت و کرونا ورود نکنند. او تاکید کرده است، به هیچ جناح سیاسی وابسته نیست و حرف‌های غیرمنصفانه نامزدها دل همکارانش را می‌شکند.

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری هم گفته نامزدها در مناظره‌ها حتی ظلم ترامپ به ملت را تطهیر می‌کنند. در حالی که خودشان از فشار حداکثری به ایران می‌گویند اما به این موارد نه در سوال‌های صداوسیما اشاره شده نه نامزدها خودشان از نقش تحریم و کرونا در اقتصاد مطلبی می‌گویند.

نامزدها از برنامه‌هایشان در مورد زنان هم بسیار گفتند. معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از ارائه اطلاعات نادرست برخی نامزدها درباره اقدامات دولت در حوزه زنان انتقاد کرده و در حساب کاربری خود در توئیتر، لیستی از اقدامات دولت در این زمینه ارائه کرده است.

بنیاد ملی نخبگان به مطالبی که درباره مهاجرت جوانان در مناظره مطرح شد پاسخ داده و گفته نامزدها به شکل‌گیری زیست بوم فناوری و نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق از ۵۵ عدد در سال ۹۲ به بیش از هفت هزار شرکت در حال حاضر که خود باعث جذب نخبگان داخل و خارج از کشور شده اشاره نکردند و توصیه کرده نامزدها برای بررسی آمار مهاجرت به کتاب سالنامه مهاجرتی ایرانیان و گزارش‌های بنیاد رجوع کنند و کاهش مهاجرت رتبه‌های برتر کنکور در دولت یازدهم و دوازدهم را ببینند.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشریح برنامه‌های وزارت کشور توسط عبدالرضا رحمانی فضلی برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم خبر داد. به گفته عمویی بر اساس گزارش وزیر کشور نگرانی جدی از لحاظ مباحث امنیتی در انتخابات پیش‌بینی نمی‌شود و انتظار می‌رود انتخاباتی امن را پیش رو داشته باشیم.

حمیدرضا کاظمی رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، افراد تایید صلاحیت شده این انتخابات را ٩۵ درصد اعلام کرد و گفت: ۲ هزار نفر از ردصلاحیت شدگان در هیات عالی نظارت انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *